El 73% dels consumidors basen la decisió de compra en l’ètica o la sostenibilitat

Un informe de l’OCU revela que consideren que canviar hàbits de consum és una eina potent contra els problemes mediambientals.

Quasi tres de cada quatre espanyols compra en motius ètics i de sostenibilitat
Quasi tres de cada quatre espanyols compra en motius ètics i de sostenibilitat / Arxiu

Quasi tres de cada quatre espanyols, el 73%, basa ja les decisions de compra en motius ètics i de sostenibilitat. Així però, el consumidor es queixa de barreres “enormes” com ara la falta d’informació, el preu, l’accessibilitat i la dificultat per a trobar empreses “responsables” segons l’informe que acaba de publicar l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Les persones entre 25 i 59 anys, els més sostenibles

Un total de 1.284 persones han participat en l’estudi Un altre consum per a un futur millor, elaborat en col·laboració amb el Fòrum Nesi de Nova Economia i Innovació Social. Segons es desprén de l’informe, els consumidors, que tenen entre 25 i 59 anys, amb nivells educatius més alts i amb contacte amb la naturalesa, donen cada vegada més importància al consum responsable.

La gran majoria, el 62%, creu que el seu consum influeix molt en el món que estem dissenyant i que és una eina “molt potent” per a canviar el món.

Així mateix, el 93% dels enquestats assegura trobar dificultats en el seu dia a dia per a un consum sostenible. El principal problema que troben és la falta d’informació (60%); després el preu (58%) perquè sovint aquestes opcions són més cares; problemes d’accessibilitat (54%) o que els costa identificar empreses responsables (52%).

El consum responsable comença a casa

És en casa, on els espanyols tenen majors hàbits sostenibles: el 89% diu que recicla, el 82% intenta estalviar aigua i reutilitza el que ja no serveix i, el 79% repara abans de tirar.

Els principals hàbits del nou consumidor en l’alimentació són els següents: evitar el desaprofitament alimentari (78%) i comprar aliments sense envasos (74%), afavorir el benestar animal (69%), evitar comprar productes processats (67%), reduir productes d’alt impacte en el medi ambient (65%) i comprar en mercats o botigues xicotetes de barri (61%).

Aquest consumidor es mou a peu si pot (79%), usa el transport públic (64%), comparteix el cotxe (46%) i també es mou amb bici (el 25%).

També et pot interessar