El 73% dels consumidors basen la decisió de compra en l’ètica o la sostenibilitat
Un informe de l’OCU revela que consideren que canviar hàbits de consum és una eina potent contra els problemes mediambientals.
Quasi tres de cada quatre espanyols, el 73%, basa ja les decisions de compra en motius ètics i de sostenibilitat. Així però, el consumidor es queixa de barreres “enormes” com ara la falta d’informació, el preu, l’accessibilitat i la dificultat per a trobar empreses “responsables” segons l’informe que acaba de publicar l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).
Les persones entre 25 i 59 anys, els més sostenibles
Un total de 1.284 persones han participat en l’estudi Un altre consum per a un futur millor, elaborat en col·laboració amb el Fòrum Nesi de Nova Economia i Innovació Social. Segons es desprén de l’informe, els consumidors, que tenen entre 25 i 59 anys, amb nivells educatius més alts i amb contacte amb la naturalesa, donen cada vegada més importància al consum responsable.
La gran majoria, el 62%, creu que el seu consum influeix molt en el món que estem dissenyant i que és una eina “molt potent” per a canviar el món.
Així mateix, el 93% dels enquestats assegura trobar dificultats en el seu dia a dia per a un consum sostenible. El principal problema que troben és la falta d’informació (60%); després el preu (58%) perquè sovint aquestes opcions són més cares; problemes d’accessibilitat (54%) o que els costa identificar empreses responsables (52%).
El consum responsable comença a casa
És en casa, on els espanyols tenen majors hàbits sostenibles: el 89% diu que recicla, el 82% intenta estalviar aigua i reutilitza el que ja no serveix i, el 79% repara abans de tirar.
Els principals hàbits del nou consumidor en l’alimentació són els següents: evitar el desaprofitament alimentari (78%) i comprar aliments sense envasos (74%), afavorir el benestar animal (69%), evitar comprar productes processats (67%), reduir productes d’alt impacte en el medi ambient (65%) i comprar en mercats o botigues xicotetes de barri (61%).
Aquest consumidor es mou a peu si pot (79%), usa el transport públic (64%), comparteix el cotxe (46%) i també es mou amb bici (el 25%).