El 63% dels valencians, a favor de restringir el trànsit al centre de les ciutats.
Els votants del PSOE i Units Podem són els que donen suport majoritàriament la mesura.
El 63% dels valencians es mostra a favor de restringir el trànsit al centre de les ciutats, segons l’última onada del Baròmetre sobre Neurociència i Societat, dut a terme per IPSOS a escala espanyola.
Per regions, Galícia és la comunitat autònoma que més partidaris té de la iniciativa, amb un 78% d’enquestats a favor. En segon lloc, i en línia amb els resultats obtinguts en l’àmbit estatal, se situa Catalunya (65% a favor), Madrid (64%) i Comunitat Valenciana (63%).
Segons les últimes dades del baròmetre, en el conjunt de l’estat, els votants del PSOE (76%) i Units Podem (73%) donen suport majoritàriament a aquesta mesura, mentre que, en el cas de Ciutadans i PP, el percentatge de suport és inferior (61% i 52%, respectivament).
En el conjunt estatal, el 64% dels enquestats es mostren partidaris de restringir l’ús del vehicle privat al centre, davant del 36% que està en contra. Els espanyols que estan entre els 30 i 39 anys són el grup que menys convençut està de restringir el trànsit, amb un 47% de detractors.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang