El 40% del menjar que comprem per Nadal acaba al fem

La manca de planificació dels menús també provoca que ens gastem més en la cistella de la compra de Nadal.

El 40% del menjar que comprem per Nadal acaba al fem
El 40% del menjar que comprem per Nadal acaba al fem

La planificació dels menús de Nadal és clau a l'hora d'estalviar en la cistella de la compra nadalenca. Ho ha recordat als micròfons d'À Punt el secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicent Inglada. L'organització adverteix que al voltant d'un 44% dels productes d'alimentació que comprem en Nadal solen acabar al fem, per la qual cosa recomana més planificació i un consum conscient, intel·ligent i sostenible. En previsió del malbaratament alimentari, la UCE aconsella que abans de descartar els excedents de menjar, es valore compartir-los amb aquells que pateixen dificultats. Parlem d'un malbaratament innecesari d'aliments, explica Inglada, que a banda de ser perjudicial per al nostre planeta, també afecta la nostra butxaca. Per a estalviar en alimentació, en aquestes dades l'UCE recomana també el recurs al comerç de proximitat i no deixar les compres per a l'últim moment, ja que és quan més pugen els preus.

La cistella de la compra puja un 10% al Nadal

La Unió de Consumidors també ha alertat que la cistella de la compra ha pujat un 10% de mitjana a la Comunitat Valenciana en la vespra de Nadal. Els aliments frescos, com ara el peix i el marisc, són els productes que més pugen. El quilo de gamba de Dénia supera els 150 euros i a la Llotja de Xàbia la gamba roja es ven a 154 euros el quilo, mentre que les cigales estan a 149. Aquesta pujada dels preus del peix i el marisc ve condicionada pels diversos temporals patits en les nostres costes. En el sector del menjar envasat, la tendència també és a l'alça. D'alguns aliments es multiplica la venda aquests dies, com són els patés i els xocolates, que creixen més del doble respecte al conjunt de l'any.

A tot l'Estat, els espanyols i les espanyoles gastaran més de 2.400 milions d'euros per a omplir la cistella de Nadal. La campanya de Nadal concentra el 35% de totes les vendes anuals de productes com perfums i elements decoratius, a més de polvorons i torró, cava i marisc.

També et pot interessar