El 30% de les persones que demana ajuda al Telèfon de l'Esperança són menors de 25 anys

Aquesta eina d'ajuda va atendre durant l'any passat més de 187.000 peticions d'ajuda, 28.000 d'elles a la Comunitat Valenciana

El telèfon amb l'aplicació de l'Esperança / À Punt NTC

Cada vegada hi ha més gent jove amb problemes mentals i amb idees suïcides. Això s'ha notat, per exemple, en el perfil d'usuaris del Telèfon de l'Esperança, que va rebre el 2023 més de 187.000 peticions d'ajuda, 28.000 d'elles a la Comunitat Valenciana. Un 30% les van fer menors de 25 anys.

Per a acostar-se a aquest grup de població, han posat en funcionament una nova via d'atenció: a través d'una aplicació que ofereix una resposta tenint en compte la manera més habitual que tenen hui en dia de comunicar-se els més joves, amb immediatesa i de fàcil accés, per a fer consultes de manera anònima. "Al final són els que estan hiperconnectats", ha raonat Barreda.

La consulta més comuna és la soledat no desitjada. Però n'hi ha altres, com conflictes a l'institut o en activitats extraescolars, com ha explicat Eustaquio Barreda, coordinador i psicòleg del Telèfon de l'Esperança. Una de cada quatre telefonades tracta la temàtica del suïcidi en la joventut. 

Això sí, les persones que més utilitzen el Telèfon de l'Esperança continuen sent la gent gran, que se sent a soles i busca ajuda.

També et pot interessar

stats