Més de 1.000 persones ateses a les oficines contra la LGTBIfòbia

El perfil d’atenció respon a una persona trans d’entre 18 i 40 anys i d’origen estranger.

Logotip del servei Orienta, en una imatge d’arxiu
Logotip del servei Orienta, en una imatge d’arxiu / GVA

Més de 1.200 persones han passat pel servei Orienta de manera presencial o virtual per a tractar casos de LGTBIfòbia, assessorament psicològic per a persones trans i les seues famílies i ajuda a les víctimes de violència intragènere, entre molts altres.

Aquest servei, que ofereix atenció i assessorament al col·lectiu LGTBI, ha prestat entre l'agost i el novembre 789 intervencions a l’oficina de València, 277 a la d’Alacant i 151 a la de Castelló. “Cobreix la necessitat d’aquest col·lectiu de comptar amb una cara de l’administració a la qual dirigir-se, que els done una resposta especialitzada i professional a les diferents necessitats socials que puguen tindre”, ha resumit el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo.

Entre les prestacions gratuïtes que s’ofereixen es troben l’assessorament psicològic –individual, en parella o en grup–, suport legal, orientació laboral i ajuda a les víctimes de violència intragènere, és a dir, en parelles del mateix gènere. També presenta una atenció especial als grups més vulnerables, com la infància i l’adolescència, així com a persones migrants LGTBI.

Les tres oficines, gestionades per la conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, compten amb 23 treballadors especialitzats en l’atenció a aquest col·lectiu, encara que tenen previst posar en marxa oficines de caràcter itinerant per tal de donar un servei més pròxim.

El perfil d’atenció respon a una persona trans –un terç del total– d’entre 18 i 40 anys. També destaquen les persones d’origen estranger, una de cada quatre, que Lamo ha considerat que requereixen més atenció per ser “més vulnerables a la discriminació”.

També et pot interessar