Yolanda Díaz anuncia el primer fòrum mundial de les inspeccions de treball a València

La primera trobada internacional se celebrarà els dies 17 i 18 de novembre i està previst que hi acudisquen experts i inspectors de tot el món

Yolanda Díaz en una imatge d'arxiu
Yolanda Díaz en una imatge d'arxiu / Efe

La ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, ha anunciat que València acollirà el pròxim 17 i 18 de novembre la primera trobada internacional de les inspeccions de treball, a la qual està previst que acudisquen experts i inspectors de tot el món.

Un total de 153 persones han recollit al paranimf de la Universitat Complutense de Madrid els diplomes que els acrediten com a inspectors de treball, sotsinspectors laborals de l'escala d'ocupació i seguretat social i de l'escala de seguretat i salut en el treball.

La ministra ha elogiat la labor dels homes i dones dedicats a aquest ofici. Sense la seua activitat, ha explicat, "les normes que estableixen els drets de les persones treballadores es veurien impunement incomplides en molts centres de treball, sobretot en aquells en què la representació sindical no arriba a defendre els treballadors".

Díaz ha destacat, a més, el compromís del govern amb aquesta institució, que s'ha plasmat en un fort increment del pressupost assignat, així com en les places aprovades per a personal inspector en els tres últims anys, que permetran augmentar la plantilla en 600 efectius.

"Volem una inspecció forta, capaç d'afrontar, amb la mateixa solvència que fins ara, la complexitat que continua adquirint el món del treball i l'impacte en aquest de les noves tecnologies", ha assegurat la ministra.

En aquests tres últims anys, la labor inspectora ha permés desemmascarar més de 51.500 falsos autònoms, que les arques de la Seguretat Social ingressaren més de 2.200 milions d'euros en expedients liquidatoris, que 670.000 contractes temporals es transformaren en fixos o que milers de treballadores de la llar veren regularitzats els seus salaris, entre altres.

També et pot interessar