Vox demana a les Corts prohibir el nicab i el burca en espais públics per "atemptar contra la dignitat de les dones"

El partit liderat per Abascal presenta una PNL al parlament autonòmic mentre negocia la investidura de Pérez Llorca com a president de la Generalitat

Dos dones amb burca (arxiu)
Dos dones amb burca (arxiu) / Shutterstock

Vox ha presentat este divendres una proposició no de llei (PNL) a les Corts per a instar el Consell en funcions, que governa el PP en solitari, a rebutjar l'ús del nicab i el burca —que cobrixen tot el rostre, tret dels ulls en el primer cas— i a demanar a l'executiu espanyol que els prohibisca en espais públics per ser "contraris" a l'estil de vida occidental i "atemptar contra la dignitat de les dones".

La iniciativa, registrada de vesprada com una proposta de tramitació d'urgència, arriba en plenes negociacions amb els populars per a pactar el successor de Carlos Mazón al capdavant de la Generalitat. El termini per a presentar candidat expira dimecres i la direcció nacional del PP ja ha avalat com a candidat qui era fins ara mà dreta de Mazón, el secretari general del PPCV i actual síndic a les Corts, Juanfran Pérez Llorca.

En la iniciativa parlamentària, que no és vinculant, Vox argumenta que "el context cultural i social configurat per l'islamisme ha imposat l'ús de peces de vestuari com el nicab o el burca" amb l'objectiu d'"eliminar la identitat de les dones de la vida col·lectiva" i considera que representa un "sotmetiment a l'home". Per això, demana també al govern espanyol que incorpore a l'ordenament jurídic estatal una prohibició general d'ús en l'espai públic d'estos elements, "a fi d'establir el caràcter il·lícit i deixar assegut el principi que la utilització no podrà ser objecte de tutela jurídica".

En este sentit, la formació liderada per Santiago Abascal demana algunes reformes legals per a restringir l'ús del nicab i el burca. En primer lloc, la llei orgànica 4/2015, de protecció de la seguretat ciutadana, per a sancionar-ne la utilització, "així com l'acció d'obligar a usar-lo per part de pares o tutors, i fixar les sancions apropiades".

Una altra de les peticions és reformar la llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la integració social, per a "assegurar que la reincidència en esta conducta —igual que altres infraccions greus— se sancione en tot cas amb l'expulsió del territori nacional quan la duguen a terme estrangers". Finalment, sol·licita modificar el Codi Penal, amb el propòsit de contemplar específicament la sanció penal de qui pretenga imposar a una altra persona l'ús d'estes peces.

En declaracions remeses als mitjans, el diputat David Muñoz ha subratllat que la PNL "forma part del compromís de Vox amb la defensa de la igualtat, la seguretat i la identitat cultural" i insta l'executiu central a "actuar sense complexos i amb determinació per a garantir l'eficàcia d'estes reformes".

Vox ha registrat la moció després d'haver presentat esta setmana esmenes al projecte de llei de la Generalitat per a millorar la renda valenciana d'inclusió, que demana garantir als beneficiaris de l'ajuda "l'aprenentatge de l'idioma, l'alfabetització, la plena participació cultural i convivencial atesa el costum del país", així com "la renúncia a qualsevol pràctica que atempte contra la dignitat i integritat de la infància i les dones". També exigix que l'ocupació d'un habitatge siga considerada infracció "molt greu".

També et pot interessar

stats