El president Pérez Llorca fa balanç de govern en À Punt amb motiu del Nou d’Octubre
El president de la Generalitat destaca la creació de llocs de treball i les polítiques de vivenda consensuades amb ajuntaments de tots els colors polítics
Coincidint amb la festivitat del Nou d’Octubre, el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha fet balanç de govern com a president de la Generalitat en una entrevista concedida a À Punt.
“Estem en la primera posició en creació de llocs de treball. Arriben noves inversions, noves d’empreses que volen instal·lar-se en la Comunitat Valenciana”, apunta el cap del Consell en referència a l'ocupació.
El cap del Consell ha mostrat respecte per als acampats en ciutats com ara València, Alacant o Madrid per la crisi de la vivenda, però rebutja que el govern de Pedro Sánchez aprofite les mobilitzacions amb interessos partidistes. En este sentit, apuntava que “el cas Maricarmen i el cas de la vivenda mostra una legislatura on no s'ha governat i s'ha estat més centrat en resistir”.
En canvi, assenyalava que les polítiques en matèria d'habitatge del Consell han impulsat un pla amb 10.000 vivendes públiques, 6.000 de les quals estan en marxa, segons ha dit, gràcies al diàleg i al consens amb forces polítiques de diversos colors: “S’ha arribat a acords en municipis governats pel PSOE, en municipis governats per Compromís, pel PP i també de partits independents”, puntualitzava.
El president ha destacat que el 90% de les obres de reconstrucció per la dana, dependents de la Generalitat, estan finalitzades, a diferència d’altres que havia d’assumir el govern central “i que encara no han començat”.
En clau electoral, Pérez Llorca lleva importància al fet de no haver sigut encara designat candidat del PP per a les eleccions autonòmiques: “Jo soc el president de la Generalitat, que això està per damunt de ser qualsevol candidat”. “Sempre he tingut el suport del meu partit i sent que tinc el suport dels ciutadans”, ha agregat.
En l’entrevista concedida a À Punt, el cap del Consell acusa els socialistes de voler danyar la seua imatge amb un dossier contra ell: “La pròpia ministra i candidata socialista va dir que era molt greu i ho portaria a la Fiscalia, però ja ha passat una setmana i mitja i no ho han dut. Jo m’he recordat molt de les cloaques del PSOE”.
Plans en educació
Davant de les protestes en educació, el president de la Generalitat demana temps per a poder implantar les polítiques que està dissenyant el seu govern: “Hi ha una part de la reivindicació del sector educatiu que jo compartisc i estic d’acord amb elles, perquè hi ha problemes que no s’han atés en molt de temps. Però ara hem presentat un pla que millorarà molt l’educació amb propostes concretes per a dur-les endavant. Això és el que estic fent jo i el meu govern”, aclaria.
Amb una societat polaritzada, Juanfran Pérez Llorca diu que treballarà per unir la ciutadania de la Comunitat Valenciana.