Mazón: "La prioritat del Consell són les línies DANA que poden anar al marge dels pressupostos"
El cap del Consell assegura que es treballa amb diferents opcions que permetrien arribar als objectius "amb pressupostos o sense"
El president de la Generalitat ha manifestat este dimarts que, a hores d'ara, la prioritat del govern valencià respecte als comptes del 2025, és la línia d'ajudes DANA que negocia amb l'executiu estatal i que no han de passar necessàriament pels pressupostos autonòmics. "La prioritat del Consell són les línies DANA, que estem negociant amb el Govern d'Espanya, que poden anar al marge dels pressupostos", ha avançat el cap del Consell en un acte a Torrevella, al Baix Segura, on ha visitat les obres d’un futur centre d’oci al port de la ciutat "En els pròxims dies valorarem les distintes opcions que tenim, totes poden ser vàlides i totes ens permeten treballar i arribar als objectius, amb pressupostos o sense", ha matisat.
Una resposta a propòsit de la pregunta sobre si encara contempla negociar amb l'exsoci de govern Vox i aprovar així uns nous comptes per a l'any vinent. Mazón, de fet, ha indicat que no té cap problema a prorrogar els pressupostos d'enguany afegint línies de finançament específic per a la recuperació de la DANA que operarien de forma paral·lela, externa i sense que els pressupostos de la Generalitat les haguera de contemplar.
No ha informat de cap detall sobre quins supòsits es podrien aplicar per a aconseguir este format, però en tot cas ha dit que s’estan estudiant possibles mesures o fórmules per a tirar avant les iniciatives.
Critica l’absència de Sánchez al funeral
Pel que fa a les protestes contra la gestió política de la DANA ahir a les portes de la catedral de València després del funeral en memòria de les víctimes, Mazón ha manifestat, sense mencionar explícitament l'absència del president del govern espanyol Pedro Sánchez, que almenys ell sí que hi va estar, "altres no estaven", ha puntualitzat. "Jo estava amb el màxim respecte, empatia i proximitat, com sempre i donant la cara, com sempre", ha sentenciat.
Més llegit
-
Troben un cadàver sense cames a la planta de reciclatge de Paterna
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
Suspenen la mascletà i el concurs de paelles de la Magdalena pel mal oratge
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Mascletà en directe del dimarts 10 de març de les Falles 2026 de València
-
Nova borrasca a la vista
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
09.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Turís
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
09.03.2026 | 09.03.2026 | La bandaLa banda
-
09.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
09.03.2026 | La vesprada amb tu