Els vehicles amb etiqueta zero de la DGT podran aparcar debades en totes les zones de València

L’Ajuntament afirma que vol promoure els vehicles no contaminants, però l’oposició considera que acaba amb el funcionament de les zones de residents

Parquímetre de València, en una imatge d'arxiu
Parquímetre de València, en una imatge d'arxiu / X: @AjuntamentVLC

Els vehicles amb etiqueta zero de la Direcció General de Trànsit (DGT) podran aparcar gratuïtament en totes les zones blava, verda i taronja de l'ORA a València, segons ha informat l'Ajuntament en un comunicat i a través de les xarxes socials.

El regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Jesús Carbonell, ha anunciat aquest dilluns que dimarts s'aprovarà en una sessió extraordinària de la junta de govern local una modificació de les condicions de l'ORA per a permetre l’estacionament gratuït als vehicles amb etiqueta zero emissions facilitada per la DGT. La mesura, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província (BOP), entrarà en vigor aquest dijous, 8 de febrer. 

Carbonell ha assegurat que aquesta mesura, que ja s'aplica en altres ciutats com Madrid, Eivissa i Santiago de Compostel·la, busca “promoure l'ús de vehicles lliures d'emissions contaminants”. Així mateix, ha precisat que la iniciativa s'emmarca en les accions amb motiu de la capitalitat verda europea que ostenta València el 2024.

El titular de Mobilitat (PP) ha assenyalat que la ciutat de València i la Comunitat Valenciana aspiren a convertir-se en “referent de la mobilitat sostenible i elèctrica”. Per això s’està impulsant la compra de vehicles elèctrics per al transport públic de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) i treballant en la instal·lació de 88 nous punts de càrrega de vehicles elèctrics, al voltant de mercats i zones comercials. 

La fi de les zones de residents

Per contra, l’oposició s’ha manifestat en contra de la modificació, que afecta les zones de residents de la ciutat, Ciutat Vella i Russafa. La regidora socialista María Pérez ha exposat que “no té sentit” que, per a promocionar una flota menys contaminant, s’opte per “penalitzar i perjudicar els veïns que disposen d'una zona verda per a residents”, perquè tindran més dificultats per a aparcar a casa. Considera que en determinades zones la mesura podria aplicar-se a la zona blava i la taronja, però ha assenyalat que no per a la zona verda. “No es tracta només que els vehicles no siguen contaminants, sinó que els veïns que viuen ací tinguen facilitats d'aparcar”, ha insistit. Així mateix, ha indicat que la nova mesura plantejada per l’executiu de María José Catalá “fomenta l'ús del vehicle privat en lloc de reduir-lo”.

Per la seua part, l'edil de Compromís i exregidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha criticat que la mesura suposa de facto la fi del funcionament de la zona de residents, tal com la va sol·licitar el veïnat dels barris. “No sols deixa els residents sense aparcament, sinó que fomenta i torna a augmentar la circulació motoritzada i els desplaçaments i embotellaments”, ha sostingut.

Grezzi ha conclòs dient que no existeix precedent d'una capitalitat verda a la qual se li haja retirat el guardó en el mateix any del nomenament, però creu que “tot és possible” amb el mandat de María José Catalá, a qui ha denominat “l'alcaldessa de València més grisa de la història”.

També et pot interessar

stats