Una xarxa d’oficines atendrà les víctimes de violència sexual les 24 hores
Estarà a disposició de les dones que han patit agressions tant recentment, com en el passat, i les seues famílies.
El Consell de Ministres aprova aquest dimarts la creació d’una xarxa de centres d'atenció integral, que atendrà les víctimes de violència sexual ininterrompudament. Les oficines integrades en aquesta xarxa atendran, sense necessitat de denúncia prèvia, dones majors de 16 anys víctimes de violència sexual, tant si la violència s'ha produït de manera recent, com en el passat.
A més, aquestes oficines atendran les famílies o persones pròximes a la víctima que, per les circumstàncies particulars, necessiten acompanyament, consell o informació.
Els fons europeus de recuperació i resiliència permetran finançar aquesta xarxa, que es traspassarà a les autonomies si així ho ratifica la Conferència Sectorial d’Igualtat.
Les dones que acudisquen a aquests centres seran ateses per professionals especialitzats en gènere, drets humans, interseccionalitat, violència contra les dones, violències sexuals, trauma, crisi i emergència.
Atenció telefònica dia i nit
Les oficines d’atenció a les víctimes de la violència sexual que aquest dimarts impulsa el govern espanyol comptaran amb una línia d'informació i atenció telefònica les 24 hores. A més, realitzaran intervencions en situacions de crisis o emergències tot el dia, així com intervencions psicològiques individuals o grupals.
Aquesta xarxa d’oficines també assumirà l’acompanyament a la víctima, facilitarà el servei de transport gratuït i també promourà campanyes de prevenció, sensibilització i incidència política en la societat. Aquesta xarxa també posarà en funcionament una web per a compartir informació sobre violència sexual contra les dones.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil remet a la jutgessa de la dana la telefonada en què l'Aemet va dir que la pluja anava cap a Conca el 29-O
-
La Gossa Sorda esgota les 31.000 entrades dels concerts de la seua tornada
-
Apareix un cadàver en una platja de Cullera sense signes de violència
-
Sis detinguts i 1.700 quilos de cocaïna confiscats en un nou colp a la xarxa de narcos escapçada fa uns dies
-
Un atac israelià mata onze civils a Gaza mentre Israel identifica el cadàver de l'ostatge Eliyahu Margalit
-
Es dispara el preu de la vivenda a la zona zero de la dana