Sanitat avala el protocol de creació del registre d'objectors a l'avortament
La creació d'este registre és un dels requisits establits en la reforma de la llei de l'avortament de febrer del 2023
El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes han aprovat este dilluns per unanimitat el protocol per a la creació del registre d'objectors de consciència a l'avortament. Així ho ha compartit la ministra de Sanitat, Mónica García, al final del Consell Interterritorial de Salut, en una roda de premsa en la qual ha celebrat el consens aconseguit. Este protocol estableix uns “criteris mínims” i posa fi a “les excuses” de totes aquelles autonomies que no en tenien i que incomplien així la llei.
El document té com a objectiu principal garantir el dret a l'objecció de consciència del personal sanitari, al mateix temps que s'assegura l'accés a la interrupció voluntària de l'embaràs (IVE) en la sanitat pública en tot el territori nacional, ja que actualment més del 80% dels avortaments es fan en la privada.
La creació d'este registre és un dels requisits establits en la reforma de la llei de l'avortament de febrer del 2023 per a garantir este dret; el protocol aprovat hui estableix les bases. En tot cas, no és estatal, perquè cada comunitat és propietària del seu. Tampoc és públic, perquè se salvaguardarà la confidencialitat dels opositors.
El protocol estableix que l'objecció de consciència s'ha de manifestar amb antelació i per escrit, i només pot exercir-la el personal directament implicat en les IVE; això és, "personal mèdic especialista en ginecologia i obstetrícia, anestesiologia i reanimació i medicina familiar i comunitària, els/les titulats/ades en infermeria i les matrones, i no s'admet un altre tipus de personal".
La negativa pot deure's a raons religioses, però també simplement deontològiques o bioètiques. No obstant això, "en cap cas" hauran d'especificar-ho en inscriure's.
D'esta manera, els registres incorporaran "només les dades estrictament necessàries" dels objectors "a fi de fer la planificació i gestió necessàries dels recursos humans" i es catalogaran com a "especialment protegits": es faran servir "exclusivament" per a la gestió dels recursos humans que permeten garantir la prestació de les IVE en el Sistema Nacional de Salut.
Els opositors podran acollir-se a una doble modalitat: la negativa total a practicar qualsevol tipus d'intervenció, o una de parcial a un dels supòsits i terminis establits en la llei.
Més llegit
-
La Conselleria d'Universitats qualifica d'“intolerable” que es negue la paraula al representant de la Generalitat en l'obertura del curs acadèmic de l'UJI
-
Almenys 25 ferits, tres de gravetat, en l'explosió d'un bar a Vallecas
-
Mor un home en l'explosió de gas d'un bar de Vallecas, amb almenys 25 ferits
-
Sense pont ni passarel·les: Sot de Chera continua amb la complicada tasca de refer infraestructures arrasades per la dana
-
Així són les vivendes prefabricades per a famílies afectades per la dana
-
Extingit l'incendi industrial d'Albuixec
Més vist
Més escoltat
-
13.09.2025 | Fem banda T2
-
12.09.2025 | Esports À Punt
-
12.09.2025 | LA VESPRADA D'À PUNT | Segona Part
-
12.09.2025 | El Banc Sabadell rebutja per unanimitat l’oferta de compra del BBVA
-
12.09.2025 | 90 minuts
-
12.09.2025 | "Lo més viral" amb Fran Sevilla | Nicki Nicole confirma la seua relació amb Lamine Yamal