Salvador considera la gratuïtat de l'AP-7 com l'única alternativa
La consellera d'Obres Públiques també considera necessària l'ampliació de la V-21 sense afectar l'horta.
La consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Ordenació del Territori, María José Salvador, no contempla cap altra possibilitat que la gratuïtat de l'AP-7 quan acabarà la concessió, el 31 de desembre de 2019. Així ho ha explicat aquest dilluns en un desdejuni informatiu del Fòrum Europa a València.
Salvador també ha assenyalat, en preguntar-li per l'ampliació de la V-21, que aquesta via d'accés a València "és necessària", com pot comprovar qualsevol persona que hi transite al matí i en hores punta.
No obstant això, ha remarcat que aquest Consell és "conscient i sensible amb el territori" i ha fet un plantejament per a reduir l'impacte a l'horta, plantejant un carril bus VAO i una parada de transport públic a Alboraia. Segons ha dit, es tracta d'adaptar i millorar la proposta per fer-la "més compatible" amb la sostenibilitat.
Servei nocturn de metro
María José Salvador ha assenyalat sobre el nou servei nocturn de Metrovalencia en caps de setmana i festius fins a les 02:30 hores: "És una hora raonable en el marc de les nostres possibilitats econòmiques". Per això ha valorat positivament que al desembre es puga iniciar aquest servei nocturn fins a les 02:30, i tota la nit en el cas de Cap d'Any, per a posar la tercera ciutat d'Espanya al nivell d'altres grans ciutats, com Madrid, Barcelona, París i Brussel·les.
Aquesta mesura, ha indicat, es costeja a través d'una subvenció de 10 milions d'euros a l'Autoritat de Transport Metropolità de València, la creació de la qual considera Salvador com la gran fita d'aquesta legislatura.
La consellera ha ressaltat l'esforç inversor en aquesta àrea, ja que Madrid i Barcelona compten amb més de 100 milions. Així, ha indicat que els serveis aniran augmentant a mesura que augmenten els recursos. "És un servei que ha arribat per a quedar-se", ha assegurat.