La restricció de mobilitat en zones afectades s'allarga fins al diumenge 10 de novembre per a facilitar les tasques d'emergències
Les poblacions amb la mobilitat restringida són Aldaia, Alaquàs, Sedaví, Paiporta, Picanya, Alfafar, Massanassa, Catarroja, Albal i Beniparrell
El Cecopi ha acordat este dijous, 7 de novembre, prorrogar el decret que regula la restricció de mobilitat a les zones afectades per la DANA fins al pròxim diumenge a les 23:59 hores per tal de facilitar les tasques als serveis d'emergències. El decret restringeix la circulació de vehicles particulars a les vies d'accés als municipis més afectats per la DANA a la província de València, ja que ara mateix és prioritària la circulació de la maquinària pesant.
En concret els pobles on es continuarà restringint la mobilitat són: Aldaia, Alaquàs, Sedaví, Paiporta, Picanya, Alfafar, Massanassa, Catarroja, Albal i Beniparrell.
I les vies afectades, són les següents:
- V-31: tancada completament, excepte l’entrada i eixida de València
- V-30: tancada des del km 0 (el Port) fins al km 9 (que és l'accés a l’A-3) en ambdós sentits, excepte l’entrada a la ciutat de València
- CV-33: tancada entre Albal i Torrent
- CV-36: tancada entre València i el bypass
- CV-366: tancada en l’accés sud de Torrent
- CV-400: tancada entre València i Albal
- CV-403: tancada entre Xirivella i Torrent
- CV-407: tancada entre Picanya i Sedaví
- CV-410: tancada entre Alaquàs i el centre comercial Bonaire
Així ho ha expressat la directora general de Prevenció d'Incendis Forestals, Rosa Touris, després de la reunió del Cecopi, que ha tingut lloc a l'Eliana.
Les restriccions es van posar en marxa el divendres passat durant el cap de setmana i el dilluns es van prorrogar per 48 hores més. Una regulació que s'ha allargat durant més d'una setmana, a mesura que han evolucionat la neteja dels carrers i l'arribada de recursos.
Quines són les excepcions?
En el període indicat es restringeix el moviment a qualsevol vehicle que no forme part del dispositiu d'emergències, excepte per a aquells desplaçaments adequadament justificats que es produïsquen per alguns dels següents motius:
- Assistència a centres, serveis i establiments sanitaris.
- Compliment d'obligacions laborals, professionals, empresarials, institucionals o legals.
- Retorn al lloc de residència habitual o familiar.
- Assistència i cura a persones majors, menors, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables.
- Actuacions requerides o urgents als òrgans públics, judicials o notarials.
- Per causa de força major o situació de necessitat.
- Qualsevol altra activitat d'anàloga naturalesa degudament acreditada.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles
-
13.06.2025 | “Gran pantalla” i 'Votemos': una reunió de veïns que destapa els prejuís
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat