Rafa Mas (Compromís): “És hora de plantar cara amb una força que pose a punt la ciutat, perquè no ens tracten com una franquícia”
El candidat de Compromís a l’alcaldia d’Alacant aposta per polítiques de proximitat, transport públic, control als preus de lloguer i un nou ecosistema d’empreses que oferisca alternatives al turisme
“Cohesionar els barris, garantint oportunitats i lluitant contra la desigualtat, lligar la ciutat contra el canvi climàtic i transformar l'economia alacantina” per a dissociar-la “d’un sector serveis massa vinculat al turisme de borratxera”, a fi d’aconseguir una ciutat “atractiva per al turisme de qualitat i les empreses”, perquè “cap jove de la ciutat se’n vaja, perquè no troba habitatge o faena, com està passant”. Amb aquest full de ruta es presenta Rafa Mas a les eleccions municipals d’Alacant. “Vull generar esperança i dir-li a la gent que veja que és possible canviar això”, ha explicat a Les notícies del matí.
Mas marca distàncies amb PP i PSOE, a què acusa d’haver “unflat” la ciutadania amb “grans promeses i construccions”, com “palaus de congressos i megarecintes esportius” de què creu que la gent “està farta”, quan després s’hi veu oblidada en els pressupostos. En contrast, proposa “posar a punt els serveis públics” i “consolidar un ecosistema d’empreses vinculat a la innovació”, perquè “la riquesa se n'està anant fora d’ací”. “La gent està molt desencantada amb els governs de l’eix de Madrid. Ja és hora de plantar cara amb una força que pose a punt la ciutat. La ciutadania ha d’alçar-se i defendre els seus interessos, perquè no ens tracten com una franquícia, és hora d’apostar per Alacant”, ha dit Mas.
Vull generar esperança i dir-li a la gent, que veja que és possible canviar això
Molt crític amb l’alcalde, el popular Luis Barcala, proposa el candidat de Compromís capgirar les seues polítiques, aconseguint una ciutat que oferisca servei potents a 15 minuts a peu de distància en cada barri. Al centre, aposta per una nova política de mobilitat, ja que entén que la zona de baixes emissions plantejada per l’ajuntament al centre “no serveix, no és real” i s’ha fet d'esquena a la ciutadania, “sense pedagogia” i “generant conflictes on hi podria haver oportunitats”; per exemple per al xicotet comerç. I promet ampliar les línies del TRAM i impulsar el transport metropolità impulsant a través d’un nou ens, en cooperació amb els municipis veïns, una carència que a parer seu “no entén ningú” i està fent perdre “subvencions milionàries”, mentre es renuncia a ajudes com la gratuïtat del transport públics per a la gent jove.
L’habitatge és altre objectiu clau de la proposta de Mas que promet que entre les primeres mesures aplicar la nova llei estatal per a “declarar Alacant zona tensionada per a regular els preus del lloguer”, perquè “a Alacant ara es pot vindre a fer turisme però no a viure”. Promet construir habitatge públic, després de cinc anys sense edificar-se’n cap, gravar els grans tenedors de més de deu habitatges que no els lloguen i bonificar als xicotets propietaris, fins al punt de pagar-los la reforma de pisos parats perquè es traguen al mercat de lloguer. Aconseguir-ho passa per participar en una coalició de progrés que sume quinze regidors. Un pacte que veu factible, per la sintonia en l’oposició a Barcala, però condiciona a la “transparència” i “calendarització” del programa compartit, “perquè el pacte es complisca i siga revisat per la ciutadania”.