Puig anuncia un 80% de descompte en els transports de la Generalitat a partir de setembre
Viatjar els diumenges en Metrovalència i TRAM d’Alacant continuarà sent gratuït durant el mes d’agost
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat un 80% de descompte en el transport públic autonòmic a partir de setembre i fins a final d'any. Amb aquesta mesura s'afegeix un 30% a la rebaixa vigent de les tarifes de transport d’un 50% i s'adapta la bonificació aprovada per govern espanyol a la xarxa de transport de la Generalitat.
Puig ha destacat que el Consell va ser pioner en establir la gratuïtat de viatjar els diumenges en la xarxa de Metrovalència i TRAM d'Alacant, que es prorrogarà durant tot el mes d’agost i que ha augmentat entorn d'un 50% el nombre d'usuaris aquest dia de la setmana.
En aquest sentit, el president de la Generalitat ha manifestat que "el futur passa pel transport públic" i que es tracta d’una iniciativa per a "protegir les famílies, que alleugen en part la inflació que castiga les persones amb menys poder adquisitiu".
El descompte del 80% estarà vigent fins al final de desembre d’enguany, quan s'avaluarà si es prorroga aquesta mesura. Els beneficiaris seran els usuaris de Metrovalència, TRAM d'Alacant, TRAM de Castelló, MetroBus i de les concessions de la Generalitat.
En referència a la difícil situació del mercat energètic, Puig ha destacat que ha de ser “una oportunitat per a avançar en la millora de l’accessibilitat i la mobilitat, la descarbonització i unes ciutats més habitables”, justificant així la implementació d’aquestes mesures de promoció del transport públic i d’altres que fomenten la inversió en els transports de la Generalitat.
Més llegit
-
Educació xifra en un 32% el seguiment de la segona jornada de vaga indefinida, que els sindicats eleven al 75%
-
Un passatger espanyol de l'Hondius dona positiu provisional per hantavirus al Gómez Ulla
-
Educació torna a emplaçar els sindicats a la taula de negociació "sense soroll de fons"
-
Educació xifra en un 50,12% el seguiment de la primera jornada de vaga indefinida en l'ensenyament, que els sindicats eleven al 90%
-
Jornada de cel cobert i tronades amb possibilitat de graníssol a l'extrem nord
-
La pista de Silla, la d’Ademús a València i l’A-70 a Alacant acumulen este dimarts diversos trams de retencions
Més vist
Més escoltat
-
11.05.2026 | 90 minuts
-
11.05.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Jorge d’Andrés revisita el Sent Soví en un menú medieval
-
11.05.2026 | Antonio Lazcano i la crisi de les publicacions científiques
-
11.05.2026 | L'hora de la cultura | Antonio Lazcano i "El Pretext", amb Arturo Orrico
-
11.05.2026 | Cadena de valor | El sector del metall necessitarà 52.000 treballadors en els pròxims cinc anys
-
12.05.2026 | Les notícies del matí