El PSOE suspén la militància a Ábalos després d’anunciar que manté l'escó
L’exministre ha incomplit l'ultimàtum que li havia donat l'executiva federal del partit perquè renunciara a l'acta
El PSOE ha suspés cautelarment de militància l'exministre i exsecretari d'organització José Luis Ábalos després de fer pública aquest dimarts la decisió de mantindre l'escó de diputat en el Congrés per València i passar-se al Grup Mixt. Aquest pronunciament no compleix l'ultimàtum que li havia donat l'executiva federal del partit perquè renunciara a la seua acta pel presumpte cobrament de comissions en adjudicacions fraudulentes de mascaretes durant la pandèmia del seu exassessor Koldo García.
Pocs minuts després de la compareixença d’Ábalos, la formació ha detallat en un comunicat signat per l'actual número 3, Santos Cerdán, que la suspensió deixa sense efecte els drets i els deures de l'afiliat, excepte l'obligació d'abonar puntualment les quotes i de respectar les decisions polítiques dels òrgans de direcció del partit. “La suspensió cautelar d'un afiliat que ocupe un càrrec orgànic n'implicarà la suspensió temporal en l'exercici de les seues responsabilitats fins al moment de la resolució de l'expedient en qüestió”, detalla.
El PSOE ha pres aquesta decisió després que la comissió executiva federal donara un ultimàtum de 24 hores a Ábalos perquè renunciara a l'acta de parlamentari per "responsabilitat política" en el cas Koldo, que investiga el presumpte cobrament de comissions en contractes de compra de mascaretes.
En una esperada compareixença amb els mitjans per a comunicar la seua decisió, Ábalos ha defensat que renunciar a l'acta, com li demanava el partit, seria assumir la seua culpabilitat. A continuació, el portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, ja avançava que el partit obriria un expedient d'expulsió i replicava a Ábalos assenyalant que fer un pas a un costat "seria assumir la seua responsabilitat", que és el que la direcció del PSOE li demanava.
Més llegit
-
Un xiquet de dos anys, ferit en caure d’una tribuna abans de la solta d’una vaca a Castalla
-
Mor el jove que estava hospitalitzat per l'agressió d'un altre a la platja de Sant Joan d'Alacant
-
Les tempestes localment fortes tornen a amenaçar l’interior de València
-
Una dona de Castelló mor en un accident de llanxa a Colòmbia
-
Entra en vigor la normativa europea que impulsa l'ús de plàstic i altres materials reciclats als vehicles
-
Les grues retiren els primers turismes dels 34 que es van botar foc en un solar de Peníscola