El propietari d'El Ventorro assegura que ningú li va demanar contactar amb Mazón el dia de la dana

En declaracions a la jutgessa, afirma que el llavors president de la Generalitat no mostrava nerviosisme ni pressa i que va eixir de local amb la periodista entre les 18:30 h i les 19:00 h

El propietari d'El Ventorro, Alfredo Romero, a l'eixida del jutjat de Catarroja el passat 21 de novembre
El propietari d'El Ventorro, Alfredo Romero, en eixir del jutjat de Catarroja el passat 21 de novembre / Jorge Gil (Europa Press)

El propietari del restaurant El Ventorro de València ha declarat davant de la jutgessa que investiga la gestió de la dana que no va rebre cap telefonada per a contactar amb el llavors president de la Generalitat, Carlos Mazón, mentre dinava amb la periodista Maribel Vilaplana.

Segons consta en la transcripció de la declaració, el restaurador només va rebre una telefonada “de la Generalitat”, sense concretar de qui, per a advertir-lo que li durien un sobre amb uns documents que Mazón havia de signar. Ell mateix els va pujar al reservat i, uns minuts després, el president li’ls va tornar ja firmats perquè retornara el sobre a la persona que l’havia portat.

“Com un dia normal”

El gerent del restaurant ha afirmat que en cap moment va veure Mazón “preocupat” ni amb pressa. “Va ser com un dia normal, un dia més”, ha declarat. També ha assegurat que el cap del Consell va entrar “a soles” i sense guardaespatles, entre les 14:15 h i les 14:30 h, i que la periodista va arribar al voltant de les 15:00 hores.

El testimoni calcula que el dinar es va allargar durant una hora i mitja o dos, una durada que qualifica de “comuna”. Segons la seua versió, els comensals va romandre al reservat fins a les 18:30 h o 19:00 h, ja amb els treballadors fora, perquè és habitual que “es queden de tertúlia”.

També ha assenyalat a la instructora que a l'establiment no hi ha problemes de cobertura amb Movistar, però sí amb Orange o amb Vodafone, i que no va notar que Mazón estiguera "preocupat en cap moment, el va veure normal", i quan els va acomiadar a la reixa, per on van eixir els dos a soles, "no va veure que tinguera pressa".

Sense telefonades ni ordinador

Segons el restaurador, ell va ser l’única persona que va atendre el servei en aquella sala i assegura que en cap de les voltes que hi va entrar va veure Mazón parlant per telèfon ni Vilaplana amb un ordinador. Tampoc afirma haver sentit cap conversa rellevant perquè, segons diu, la sala no permet distingir problemes de veu o volum.

Ha explicat també que al restaurant no tenen televisió ni ràdio, i que no va tenir coneixement del que estava passant fora mentre els dos comensals dinaven.

Factura al Partit Popular

El propietari ha detallat que la reserva es va fer dos o tres dies abans per telèfon des de la Generalitat i que després va enviar la factura per correu electrònic al Partit Popular, que va pagar el dinar per transferència. Segons ha explicat, el seu sistema no emet tiquet amb l’hora exacta i va enviar la factura l’endemà o dos dies després perquè estava desbordat de faena.

Després del 29 d’octubre, ha assegurat que no ha rebut cap telefonada de la Generalitat, ni del president, ni de la periodista, i que la seua relació amb Mazón és únicament “com a client”.

L’arribada de la dana al seu entorn

A més, ha relatat que un treballador que viu a la pedania de la Torre el va avisar cap al vespre que no podria acudir a treballar perquè ja tenia “l’aigua pels genolls”. A partir d’eixe moment, ha explicat que es va dedicar a pujar gènere al pis superior del restaurant amb la seua família per l'avançament la barrancada.

També et pot interessar

stats