Processen l'exdiputat del PSPV Raúl Pardos en la causa pels zombis d'Imelsa
El jutjat d'instrucció número 18 de València, que ja va ordenar portar a juí altres 26 persones, l'investiga per la presumpta contractació a través d'Imelsa d'un treballadors que feia serveis per al PSOE
El jutjat d'instrucció número 18 de València ha ordenat processar Raúl Pardos, exdiputat del PSPV-PSOE a la corporació provincial de València, en la causa dels zombis de Ciegsa i Imelsa, empresa, aquesta última, en la qual va exercir de conseller.
La jutgessa amplia l'orde de processament del passat 23 de març en la peça separada B d'Imelsa, en la qual ja va ordenar l'obertura de juí oral contra 26 persones més.
Segons consta en l'acte, a jutgessa instructora recorda que Pardos, en la seua condició de diputat del grup socialista i conseller d'Imelsa, va subscriure dos certificats en 2014 i 2015 en els quals es feia constar que un d'aquests treballadors suposadament zombi, assignat com a conseller de l'actual president de la Diputació de València, Toni Gaspar, va treballar en Imelsa.
Aquest treballador, com ja es va indicar en actuacions anteriors, no va prestar cap servei per a Imelsa, sinó que ho va fer per al PSPV-PSOE, malgrat cobrar un sou d'aquesta empresa pública.
La nova instrucció motiva la incorporació de Pardos per haver subscrit dos certificats de 2014 i 2015 en què aquest feia constar que un dels presumptes treballadors zombis, assignat com a conseller de l'actual president de la Diputació de València, Toni Gaspar, va treballar en Imelsa. En la investigació judicial es considera, però, que el treballador en qüestió prestava en realitat serveis per al PSPV-PSOE, si bé cobrava de l'empresa pública. I per aquest motiu ordena processar a Pardos pels presumptes delictes de malversació de cabals públics, falsedat en document oficial i un delicte continuat de prevaricació administrativa.
La peça B d'Imelsa es va obrir el maig de 2016 per a investigar "la contractació laboral, aparentment simulada, de determinades persones que no haurien exercit activitat laboral efectiva" per a l'empresa pública Imelsa, així com determinades extincions de contracte.
Hi ha processades una vintena de càrrecs públics, entre els quals està l'expresident de la Diputació i del PP de València, Alfons Rus; l'exsubdelegat del govern Rafael Rubio; l'exsecretari autonòmic Màxim Caturla; l'exdiputat provincial Salvador Enguix (PP), dos exalcaldes i un exregidor.
Més llegit
-
El veïnat de Catí pot tornar a casa per l’evolució favorable de l’incendi de Tírig
-
Vulcano arreplega informació sobre els elements usats en el castell d’Altea i defensa que complia la normativa
-
Emergències activa l’alerta taronja per tempestes i pluges este dilluns a Castelló i València
-
La platja de Pinedo acollirà dilluns la primera jornada de les tradicionals Corregudes de Joies
-
Un home de 39 anys mor mentre es banyava a la platja de Puçol
-
Llargues cues a Orpesa per a obtindre les ulleres homologades per a vore l'eclipsi