El PP promet un tramvia per a unir el centre d'Elx amb el parc empresarial i Torrellano

Mazón i Ruz presenten el projecte per a la nova línia, amb un cost de 195 milions i més de tretze quilòmetres de traçat en vint parades

Mazón i Ruz, aquest dilluns durant la presentació del tramvia
Mazón i Ruz, aquest dilluns durant la presentació del tramvia / PPCV

El Partit Popular vol connectar el nucli urbà d'Elx amb el parc empresarial i la pedania de Torrellano amb un nou tramvia. Aquest dilluns han presentat el que consideren un "projecte revolucionari", una línia amb un traçat de tretze quilòmetres i mig en la primera fase que unirà el barri de Carrús amb els punts industrials més importants de la ciutat. L'objectiu és "vertebrar l'espai urbà", ja que "fins ara ningú en el Consell de Puig s'ha preocupat de la mobilitat dels il·licitans així com de les persones que volen desplaçar-se a Elx", ha criticat el candidat a la presidència de la Generalitat, Carlos Mazón, que ha exposat els principals detalls de la proposta en un acte amb l'aspirant popular a l'alcaldia, Pablo Ruz.

El cost de la infraestructura seria de 195 milions d'euros, costejat íntegrament des del govern autonòmic si el Partit Popular guanya els comicis del 28 de maig, segons ha anunciat Mazón. El també president de la Diputació d'Alacant ha carregat contra els executius actuals estatal i valencià, dirigits respectivament pels socialistes Pedro Sánchez i Ximo Puig, i ha denunciat que amb ells dos en el poder, la província d'Alacant és "la que menys inversió rep de les 52 que hi ha a Espanya".

L'estació d'inici del futur tramvia se situaria en el tram nord de l'avinguda de Novelda, cor del polígon de Carrús, que seria "un node important". El recorregut dissenyat pel PP de la Comunitat Valenciana permet fins a vint parades, travessant el Carrús, l'estació d'autobusos, la universitat, la ciutat esportiva i l'estadi de futbol, per a acabar arribant a Torrellano i la zona del polígon. En total, sis minuts des de l'última parada del nucli urbà al parc industrial i 35 minuts de trajecte.

Ruz ha explicat, per la seua banda, que l'estació connectarà des de Carrús amb una altra intermodal davant de l'ambulatori de Sant Fermí. La idea és aprofitar l'actual estació de Renfe soterrada per a unir aquest tramvia amb les línies d'autobusos i la línia de rodalia. El comboi discorreria, a doble via, per l'espai central de l'avinguda de la Llibertat cap a la ciutat esportiva i tindria parada en diferents punts estratègics fins a arribar als carrers que concentren un nombre major d'empreses i treballadors. "És el projecte que mereix Elx per a eixir de la letargia", ha dit el regidor.

El projecte dels populars naix com una "aposta per la mobilitat sostenible i neta" i queda obert per a tindre futures ampliacions cap a Alacant i Crevillent. Mazón s'ha compromés que el tramvia estarà enllestit i en funcionament en els pròxims tres o quatre anys si és el pròxim president de la Generalitat.

També et pot interessar

stats