El PP planteja soterrar les vies i el col·lector nord i allargar l'Albereda de València

Catalá i Mazón presenten el projecte per a "abraçar València amb la mar", que implica el soterrament de les vies del tren en Serradora i la prolongació del passeig fins a la façana marítima

Catalá i Mazón en la a presentació de la iniciativa d'eixample marítim de València
Catalá i Mazón en la presentació de la iniciativa d'eixample marítim de València / Twitter: @mjosecatala

La presidenta del PP de València, María José Catalá, i el president autonòmic del partit, Carlos Mazón, han presentat el seu projecte per a "abraçar València amb la mar", que implica el soterrament de les vies del tren en Serradora i del col·lector nord i la prolongació del passeig de l'Albereda fins a la façana marítima.

Així ho han explicat en la presentació de la iniciativa d'eixample marítim que han fet al final de l'Albereda, al costat de les vies del tren, en la qual s'han compromés a posar en marxa aquest pla "de manera immediata" si governen a la capital i la Comunitat Valenciana després de les eleccions de maig.

"Aquesta zona és fonamental, és el meu quilòmetre 0, perquè s'hi desenvoluparà un dels grans projectes de la legislatura", ha considerat Catalá, que ha destacat la importància d'aquesta actuació per "al futur desenvolupament del Grau" i la seua conversió en una "zona d'oportunitat en acabar el traçat de l'antic llit del riu Túria i portar-lo fins a la mar".

La proposta del PP és construir una columna vertebral verda de la ciutat desenvolupant l'última fase del jardí del Túria per a connectar-lo amb la façana marítima.

En concret, un dels punts de l'actuació seria el soterrament de les vies de Serradora, una mesura a la qual, ha denunciat, "han renunciat des de l'actual govern municipal" però a la qual s'ha compromés a no donar l'esquena si governa.

"Suposa un problema de connexió del Grau amb Natzaret i Penya-roja", ha afirmat Catalá, que ha recordat que el soterrament de les vies seria responsabilitat de l'Estat, però ha assegurat que "a partir de juny", si governa València, "encarregarà immediatament el projecte".

Així mateix, ha promés que "si és necessari avançar el pagament per a la primera fase" de l'actuació, el seu equip de govern ho faria perquè poguera "fer-se a pulmó", i posteriorment ho repercutiria a l'Estat a través d'un conveni amb Adif.

Per a la candidata del PP, el projecte que ha presentat el consistori de fer "un pont llevadís" és "una barbaritat" i la situació actual genera "una cicatriu" en el traçat urbà.

Un segon element, ha dit, és el soterrament del col·lector nord, que no està enterrat en aqueix punt de la ciutat, per a convertir el traçat d'aigua en "una petjada verda" transitable, com la resta dels trams d'aquest jardí.

D'altra banda, prolongar l'Albereda fins a la façana marítima i allargar també l'avinguda de França són coses "necessàries" per a "connectar València amb la seua façana marítima", segons Catalá, que ha avançat que el pròxim projecte del PP que presentaran estarà relacionat amb la Marina de València.

També et pot interessar

stats