El PP denuncia la “mala gestió” de l’Hospital de la Ribera

Fa quatre mesos que l’Hospital de la Ribera va passar a gestió pública i el PP fa balanç parant atenció en l’increment de les llistes d’espera.

Façana de l'hospital de la Ribera
Façana de l'hospital de la Ribera / Emilio Puig

L’Hospital de la Ribera va començar l’etapa de gestió pública ara fa quatre mesos i el PP ha analitzat la situació de l’atenció sanitària a l’Hospital de la Ribera aquest dimecres, a Alzira, en una reunió entre la vicesecretària regional del PPCV, Elena Bastidas, el coordinador de Política Social del Grup Popular a les Corts, José Juan Zaplana i diferents portaveus del PP de la Ribera, com ara Blanca Garrigues i Antonio Saá. 

José Juan Zaplana ha assenyalat que des de la reversió, el centre sanitari ha passat de ser un hospital de referència a tindre una “gestió desastrosa que posa en perill la salut dels ciutadans”. El diputat popular ha recordat que el seu partit “no estava en contra de la finalització del contracte amb l’empresa Ribera Salut, si s’abordava un canvi del model de gestió que no disminuïra la qualitat de l’assistència, les condicions laborals o que s’incrementara la despesa econòmica”, i no ha sigut així". 

Zaplana ha denunciat que s’ha acomiadat treballadors, que ja no es paguen incentius, “ni la paga extraordinària” i que alguns professionals han patit trasllats forçosos sense avís previ, denunciats pels sindicats. Fins i tot, ha afegit que tenen constància d’unes vint denúncies per assetjament laboral a alguns treballadors de l’UTE.

 

Les llistes d’espera quirúrgica han centrat l’atenció dels populars. Tant Elena Bastidas com José Juan Zaplana, han lamentat la “reducció de la qualitat assistencial de l’hospital tot i haver incrementat la plantilla”. Segons les xifres aportades en la reunió, un 35,60% dels pacients esperen més de 30 dies per a ser-hi atesos, mentre que amb la gestió privada el percentatge era del 25%. També han afegit que, en concret, les llistes d’espera quirúrgiques s’havien incrementat en un 10% respecte de la gestió anterior i han acusat l’actual direcció del centre de “maquillar les dades de les llistes”. 

Per a Zaplana, “la manca de previsió a l’hora d’elaborar un pla de vacances ha agreujat el problema de les llistes d’espera” i ha acusat l’actual ministra de Sanitat, Carmen Montón, de no haver deixat un full de ruta i haver imposat un canvi de model per “capritx ideològic i per sectarisme”. 

Uns altres dels incompliments per part de l’actual direcció, denunciats pel PP, és la situació del pàrquing que abans era de pagament i ara és “exclusiu” per als treballadors de l’hospital i els usuaris tenen un accés al centre “pitjor i denigrant”. També han criticat que s’haja contractat una unitat mòbil de ressonàncies magnètiques que fa els PET-TAC, “a la porta de l’hospital”, han conclòs. 

També et pot interessar

stats