El Ple del Consell aprova deduccions en l'IRPF per a la compra d'instruments i despeses de formació musical

Esta mesura permetrà desgravar-se fins a 150 euros en despeses i s'aplicarà des de l'1 de gener d'enguany

El que costa comprar un instrument musical

El Ple del Consell ha aprovat este divendres la nova deducció autonòmica en l'IRPF específica per a fomentar la pràctica de la música, una iniciativa que se suma a la política d'alleujament fiscal de la Generalitat per a les rendes mitjanes i baixes de la Comunitat Valenciana.

Esta mesura permetrà desgravar-se fins a 150 euros en despeses com la compra d'instruments o partitures, formació i quotes d'escoles, conservatoris o societats musicals. Ho va anunciar fa tres dies el president del Consell, Juanfran Pérez Llorca, durant una visita a l'escola de música de la Unió Musical Santa Cecília de Xilxes, i s'aplicarà des de l'1 de gener d'enguany.

Les despeses que donen dret a reducció inclouen:

  1. Compra d'instruments i partitures. Una de les principals inversions per a iniciar o continuar estudis musicals.
  2. Taxes i quotes de conservatoris i escoles de música. Tant en centres públics com privats per a garantir que l'ajuda arribe a un ampli espectre de contribuents.
  3. Despeses de formació i perfeccionament. Inclou cursos, tallers, classes complementàries o altres activitats orientades a millorar el nivell i la professionalització.
  4. Quotes com a soci de societats musicals. Donada la rellevància cultural i social d'estes agrupacions, les quotes també són una despesa deduïble.

També et pot interessar

stats