Pérez Llorca felicita Guardiola per la victòria a Extremadura: “El cicle polític està canviant”
La candidata del PP obtingut 29 escons i necessita els vots de Vox per a governar
El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha felicitat la presidenta d'Extremadura i candidata del PP, María Guardiola, per haver guanyat les eleccions autonòmiques a Extremadura d'este diumenge 21 de desembre.
“Enhorabona a María Guardiola i al PP d'Extremadura per la victòria. Extremadura dona suport a les polítiques del canvi iniciades al 2023 i envia un missatge nítid: el cicle polític està canviant. Amb Núñez Feijóo, l'alternativa creix en tot Espanya”, assenyala el cap del Consell en un missatge en xarxes socials.
Així s'ha expressat el cap del Consell després que la presidenta extremenya haja aconseguit el 43,16% dels vots, que suposen 4,3 punts més que al 2023, i que li atorguen un diputat més: fins als 29 escons, amb un 99,7% dels vots escrutats.
Amb estos 29 escons, Guardiola se situa a quatre diputats de la majoria absoluta, que està en 33 diputats, i necessitarà Vox per a governar. La formació liderada per Santiago Abascal ix reforçada d’estes eleccions autonòmiques, en les quals ha guanyat 8,7 punts, fins al 16,9% dels vots, i passa de cinc a onze diputats en l'Assemblea d'Extremadura.
Els comicis han suposat l'afonament del PSOE, que s'ha deixat 14,16 punts respecte al 2023, fins al 25,7% dels vots i ha perdut deu diputats, passant dels 28 amb els quals comptava en l'Assemblea d'Extremadura, fins als 18 escons.
Alguns d'eixos escons han anat a Unides per Extremadura, que guanya tres diputats respecte al 2023, fins a aconseguir set escons, i suma 4,2 punts, fins al 10,24% dels vots.