Óscar Puente anticipa dos anys d'incidències en trens per la convivència de material nou amb obsolet

PP i Vox insten el govern a invertir més en el manteniment de trens i vies

El ministre Óscar Puente compareix, a petició pròpia, en la Comissión de Transports i Mobilitat Sostenible del Congrés
El ministre Óscar Puente compareix, a petició pròpia, en la Comissió de Transports i Mobilitat Sostenible del Congrés / Matías Chiofalo (Europa Press)

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha anticipat que en els dos pròxims anys es produiran més incidències en la xarxa ferroviària per haver de conviure nous trens, que poden donar problemes, amb altres trens vells que s'han quedat obsolets. En una compareixença este dijous al Congrés, el ministre ha admés esta conjuntura, que veu necessària per a renovar la flota i elevar la qualitat del servici a llarg termini.

El PP i Vox han instat el govern d'Espanya a invertir més en el manteniment de trens i vies després de la compareixença de Puente. El portaveu de Transports del PP al Congrés, Héctor Palencia, ha defensat que la inversió en manteniment ha caigut un 16% des del 2014 i ha sol·licitat que es garantisca la conservació de la xarxa i el manteniment dels trens.

Puente ha lamentat que hagen passat quinze anys sense estrenar cap nou tren de llarga distància i dèsset en el cas dels trens de rodalia. "Recentment, hem tingut una incidència molt seriosa en estos trens que servixen en la línia Madrid-Barcelona, fet que ens ha obligat a retirar-los de la circulació, amb les afectacions lògiques que això suposa", ha explicat respecte als nous trens.

Amb esta experiència, Puente ha advertit que els nous trens que es començaran a estrenar a partir de l'any que ve poden també incórrer en eixe "pecat de joventut", mentre que els trens més vells poden donar problemes per la seua antiguitat.

"Vull ser molt caut. Tem que els dos següents anys ens trobarem en les dos parts de la corba, amb un material nou que algun problema donarà i amb un material en els seus últims anys de vida", ha argumentat. Puente ha avançat que dels 500 trens nous que es van encarregar l'any passat, els primers de rodalia arribaran a principis de l'any que ve, a un ritme d'entrega d'uns dos per setmana.

No obstant això, creu que és necessari incorporar més trens a la flota de Renfe, de manera que ja ha tingut els primers contactes amb els fabricants (esta setmana ha sigut a la fàbrica alemanya de Siemens) per a llançar un altre gran encàrrec.

També et pot interessar

stats