Núñez Feijóo: “La legislatura de la corrupció està acabada”
El líder del PP afirma que l’executiu de Sánchez ha demostrat ser incompetent en polítiques migratòries i en la seguretat ciutadana, dos àmbits que s’ha compromés a millorar si governa

“La legislatura de la corrupció està acabada”, així veu el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, l’etapa del govern que presidix el socialista Pedro Sánchez, a qui ha qualificat del “president més rodejat de corrupció de la història d’Espanya”. Són les paules que ha expressat el líder dels populars en una compareixença pública que ha adreçat als dirigents del seu partit en finalitzar el comité executiu nacional.
Feijóo considera que Sánchez és “el president que més ha degradat les institucions”. De fet, incidix en esta idea en assenyalar que este dilluns, en què el cap de l'executiu estatal ha comparegut per a fer balanç de la meitat de la legistatura, Pedro Sáchez “ha organitzat un míting per a tornar a mentir als ciutadans i dir com de bé governa sense tindre majoria, ni paraula, ni pressupostos, només corrupció, comissions i àudios”, en referència al cas Koldo.
En la mateixa línia, ha manifestat que la legislatura actual està marcada pel fet de saber “quina serà la pròxima mentida i escàndol del govern, un govern que va nàixer de la corrupció”, ha insistit. “Va ser Sánchez qui va donar galons i accés a la manada de pocavergonyes dels quals no es va separar”, ha afegit.
“A Espanya no hi ha low fair, hi ha delictes, delinqüents i servidors públics que els perseguixen”, ha agregat en la compareixença que ha tancat la reunió mantinguda amb la cúpula del partit.
Durant la seua intervenció, Feijóo també ha tingut paraules per a l’acord de finançament singular que ha pactat el govern espanyol amb Catalunya: “No finança els serveis públics, finança el separatisme i la distància amb la resta d’Espanya. La prioritat ha sigut privilegiar-ne uns pocs”, ha assegurat.
Alberto Núñez Feijóo també s’ha referit a les polítiques migratòries. Des del seu punt de vista, el govern que presidix Sánchez ha demostrat la seua incompetència en polítiques migratòries i en l’àmbit de la seguretat. L’ha culpat d’enviar, en els carrers, “un missatge letal” que es pot arribar a Espanya “de qualsevol manera, sense integrar-se i sense respectar”.
“La política també s’ha d’ocupar de la convivència, que és l’orde i el respecte”, deia. En este sentit, el líder de l’oposició s'ha compromés a garantir-la si arriba ell al govern. “Tenim dret a un país segur”, ha assenyalat.
Propostes per als cent primers dies
Per la seua banda, Núñez Feijóo ha detallat una sèrie de mesures que està disposat a implantar durant els cent primers dies de govern si accedix a la presidència del govern espanyol. Entre estes, un paquet d’iniciatives de regeneració democràtica, per al foment de la vivenda, una baixada d’impostos, un pla nacional de l’aigua, una millora de la sanitat i la incorporació de més metges al sistema, així com la lluita contra la migració irregular o mesures dirigides a l’ensenyament de l’espanyol “en convivència amb unes altres llengües autòctones”.
A més, ha avançat que al setembre farà públic un llistat de lleis aprovades pel govern de Sánchez que Núñez Feijóo està disposat a derogar si arriba a la Moncloa.