La mesa de la comissió de la dana a les Corts espera aprovar el 19 de juny les compareixences de les associacions de víctimes

El vicepresident de la comissió, Vicente Betoret (PP), ha confirmat que "les cartes d'invitació als col·lectius" no s'han enviat de moment

La comissió d'investigació de la dana en la reunió del 5 de maig
La comissió d'investigació de la dana, en la reunió del 5 de maig / José Cuellar (Europa Press)

Una setmana després que la comissió d'investigació de la dana a les Corts acceptara la compareixença de les víctimes de la dana, l'òrgan encara no ha contactat amb les associacions que les representen. La mesa de la comissió va anticipar que en convocaria dèsset, després de rebre el llistat de les entitats i plataformes que s'havien donat d'alta al registre de la Conselleria de Justícia i Interior. Però en la documentació rebuda figura el nom de les associacions, però no la via per a contactar amb elles. La mesa ha convocat la comissió el 19 de juny per a acotar el pla de treball, el calendari de compareixences i el compromís d'afegir les víctimes.

El vicepresident de la comissió, Vicente Betoret (PP), ha confirmat que "les cartes d'invitació als col·lectius" no s'han enviat de moment. L'esquerra ha reclamat que les víctimes estrenen la ronda de compareixences en la comissió, però Betoret ha condicionat esta possibilitat al fet que "arriben a temps" les invitacions. "No pots planificar un calendari de qui va primer i qui va després fins que no tingues enviades les invitacions o les sol·licituds", ha argumentat.

La representant del PSPV en la taula, Alicia Andújar, ha minimitzat l'entrebanc en la comunicació amb les víctimes i s'ha mostrat optimista en el compliment de l'exigència que la comissió s'estrene amb la intervenció d'estes. Creu que encara és possible que intervinguen "abans que es tanque el període de sessions", el 4 de juliol. Els socialistes, ha subratllat, "no contemplen un altre escenari que no siga que les associacions de víctimes siguen les primeres".

Baldoví critica la "poca vergonya" de PP i Vox

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha qualificat de "poca vergonya" la situació, que atribueix a presumptes maniobres de PP i Vox per "torpedejar i anul·lar una comissió que hauria d'estar ja en marxa". "Tenim tot el més lliure i la taula es reuneix per a acordar que s'ha de tornar a reunir, per a acordar que probablement després de l'estiu començarà a acordar que enviarà una carta quan sàpia l'adreça de les associacions de les víctimes", ha lamentat. Assegura que a ell només li va costar "una hora parlar amb les tres associacions" principals. "Si hi ha voluntat, es pot fer", ha retret la mesa, que presideix la diputada de Vox Míriam Turiel.

També et pot interessar

stats