Mazón insta el PSPV a "ser valent" amb Montero per a reivindicar el fons d'anivellament
El president ha recordat que Compromís, Sumar i el PSOE "van signar un acord d'investidura que deia expressament" que calia donar-li a la Comunitat Valenciana un fons d'anivellament, i que ara "el mateix govern d'Espanya diu que no al fons"
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha instat el PSPV-PSOE a "ser valent" i a "no callar" davant de la ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, a l'hora de reivindicar el fons d'anivellament. Així s'ha pronunciat el cap de l'executiu valencià aquest divendres en el fòrum "Somos Más" de Las Provincias.
El cap del Consell s'ha referit tant a les paraules de la ministra d'aquest dijous, en les quals afirmava que aquest fons va "ser rebutjat pel conjunt" de les comunitats autònomes en la reunió anterior del Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF), com a les del portaveu d'Hisenda del PSPV en les Corts, José Díaz, que li reclamava que "fora valent" i demanara la condonació del deute.
"Fa a penes unes setmanes Compromís, Sumar i el Partit Socialista van signar un acord d'investidura que deia expressament que calia donar-li a la Comunitat Valenciana un fons d'anivellament. Ho deia expressament fa a penes unes setmanes. Jo ahir em ratifique públicament en aquest fons d'anivellament. A continuació, el mateix govern d'Espanya diu que no al fons d'anivellament", ha explicat Mazón.
El PSPV no sap i no contesta; el govern d'Espanya m'acaba de dir que no quan l'acaba de signar, i per a rematar el galimaties, apareix Compromís ahir dient que es conforma amb unes inversions i del fons d'anivellament res. És una seqüència sublim, sublim
"El PSPV no sap i no contesta; el govern d'Espanya m'acaba de dir que no quan l'acaba de signar, i per a rematar el galimaties, apareix Compromís ahir dient que es conforma amb unes inversions i del fons d'anivellament res. És una seqüència sublim, sublim", ha manifestat.
Per això, ha criticat que el PSPV tinga "la barra" de dir-li que "siga valent" i demane la quitació del deute. "I jo dic: Quin? La del 20% que és el que sobra del que li donareu al separatisme, o el 80% que és el que hem signat tots en la taula del Finançament Just?".
Així, ha remarcat que ell va signar el 80%, "no em conformaré amb el 20%. Així que el que demana al Partit Socialista que siga valent soc jo", ha sentenciat.
"Anivellar, com el seu nom indica, significa equiparar, significa que deixem d'estar per davall". Mazón ha subratllat que cal ser "coherents", però no "coherents i callats".
"Hi ha moments en què haurem de triar. Jo ja sé que hi haurà postures damunt de la taula que no concitaran la unanimitat del PP en totes les autonomies", ha manifestat i ha posat com a exemple les diferències entre dispersió de la població. Encara que ha subratllat que Génova ja s'ha pronunciat sobre aquesta qüestió i que "la clau és l'atenció del cost personal i sobre la base de la població dels serveis, però que lògicament cal compensar".
Més llegit
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
Els bombers treballen en l'extinció de l'incendi que manté confinat el veïnat de Gátova
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna torna a eixir al carrer a exigir la regeneració de la platja
-
La crisi migratòria de Ceuta marca el començament del curs polític
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Setmana d'estiu, amb calor i calitja en moltes comarques
Més vist
-
23.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part
-
23.08.2026 | Informatiu nit