Els líders dels partits criden a la mobilització per a desbloquejar la situació política a Espanya
Sánchez, Casado, Rivera, Iglesias i Abascal coincideixen que són unes eleccions decisives.
Els aspirants a la presidència del govern espanyol dels principals partits han animat la ciutadania a votar aquest 10N per tal d'eixir de la situació de bloqueig polític que viu Espanya. Han coincidit que les de hui són unes eleccions decisives i esperen que el resultat oferisca la possibilitat de formar un govern estable.
El president del govern espanyol en funcions i candidat a la presidència del PSOE en les eleccions generals, Pedro Sánchez, ha sigut el primer a votar aquest diumenge. Ha exercit el dret de sufragi a Pozuelo de Alarcón (Madrid), passades les 9:30 hores, i ha fet una crida a la participació per tal d'"enfortir" la democràcia.
Passades les 9:30 hores ha votat també el candidat d'Unides Podem, Pablo Iglesias, a Galapagar (Madrid). Ha fet una crida a la responsabilitat i ha apostat per un govern de coalició amb el PSOE. “Deixem els retrets arrere i fem un govern que combine la nostra valentia i l'experiència del PSOE”.
El líder del PP, Pablo Casado, ha votat passades les 10 a Madrid i ha demanat un resultat clar que permeta desbloquejar la situació. "Ara és quan podem triar entre continuïtat o canvi".
A les 10:30 hores ha votat el candidat de Ciutadans, Albert Rivera, a Pozuelo de Alarcón (Madrid). Ha fet una crida a la responsabilitat i el "sentit comú". "Demane als moderats que no es queden a casa. El principal objectiu d'aquestes eleccions és posar Espanya en marxa", ha dit.
Més tard, a la una del migdia, ha depositat el vot al col·legi Pinar del Rey, a Madrid, el candidat de Vox, Santiago Abascal. Ha demanat a la ciutadania “resoldre les diferències” i “allunyar odis” amb un vot per a “afermar la unitat d'Espanya”.
Més llegit
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Ja fa 25 anys de l'11S: el dia que va canviar el món
-
Un vessament al riu Magre mata centenars de peixos i genera una gran bromera
-
El periodista Pep Sastre, els ulls dels valencians en l'11S: “Allò era una pel·lícula, semblava irreal”
Més vist
Més escoltat
-
11.09.2026 | Cadena de valor
-
11.09.2026 | Les llengües de demà: entre la globalització i els algoritmes
-
12.09.2026 | Els últims '90 minuts'
-
11.09.2026 | Fede Fuster: balanç de l’estiu i reptes del turisme valencià
-
11.09.2026 | La memòria de les cigarreres valencianes
-
11.09.2026 | El partit de la una