La jutgessa torna a citar a través de la Policia els tres funcionaris de les VPP d'Alacant que no van presentar-se al jutjat

La magistrada ha fixat la nova compareixença el 20 de maig, després que no comparegueren a la primera citació el passat divendres

El residencial Les Naus, en què hi ha la promoció de VPP sota sospita
El residencial Les Naus, en què hi ha la promoció de VPP sota sospita / Europa Press

La magistrada que investiga les possibles irregularitats en l'adjudicació de la promoció de vivendes de protecció pública (VPP) en el residencial les Naus, a la platja de Sant Joan d'Alacant, ha citat per al 20 de maig els tres funcionaris de l'Ajuntament que no van comparéixer al jutjat d'instrucció divendres passat.

La jutgessa ha ordenat a la Policia Nacional que entregue en mà la nova citació. La primera, el 8 de maig, es va enviar a l'adreça de correu electrònic de l'Ajuntament alacantí; la mateixa a què es va requerir en el seu moment l'expedient administratiu sobre el cas, segons detalla el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en un comunicat.

Els tres funcionaris que no van comparéixer són la cap del servici municipal de Gestió Patrimonial, Paloma Romero; el tècnic de Gestió Patrimonial, Pablo Torregrosa, i l'arquitecte cap del Departament Tècnic de Control d'Obres, Antonio Faura. Tampoc van declarar en la comissió d'investigació municipal.

Tots tres estaven citats divendres juntament amb quatre funcionaris de la Conselleria de Vivenda, que sí que van prestar declaració.

El TSJCV informa també que la magistrada anticiparà al 20 de maig la declaració d'una de les persones investigades, J.B.B., a petició de la seua representació legal.

Hi ha quinze persones imputades en esta causa, que investiga l'adjudicació de les VPP del residencial Les Naus. Entre elles, estan l'exregidora d'Urbanisme Rocío Gómez, i l'exdirectora general municipal i cap del Servici de Contractació, María Pérez-Hickman. També funcionaris de l'Ajuntament i la Conselleria de Vivenda, a més de deu beneficiaris de les adjudicacions, i l'administrador únic de Fraorgi, la gestora de la cooperativa promotora del complex.

La comissió municipal cita el promotor

D’altra banda, i pel que fa a la comissió d’investigació constituïda a l’Ajuntament d’Alacant, ha citat per al 8 de juny l’administrador únic de Fraorgi, la mercantil que va gestionar la promoció d’habitatges públics de la platja de Sant Joan, Francisco O.

Cap compareixent apareix en la comissió este dilluns

Els grups polítics que integren l'òrgan ho han acordat així en la sessió de la comissió celebrada este dilluns i on no ha acudit cap dels compareixents previstos en l'orde del dia. Entre altres, estava cridada a acudir-hi, en una presentació que és voluntària, per part del PP, l’exregidora d’Urbanisme i actual responsable d’Educació, Mari Carmen d’Espanya. També els exedils del PP María Dolores Padilla i Carlos Castillo.

Tampoc hi han comparegut l’exalcalde socialista Gabriel Echávarri ni l'exregidora socialista Sofía Morales. De la mateixa manera, l’exedil de Compromís Natxo Bellido també ha declinat fer-ho.

A estes absències se sumen la de l'exdirectora general i cap del Servici de Contractació, María Pérez-Hickman, qui, a més, està citada com a investigada en el jutjat el 20 de maig i té familiars adjudicataris de VPP. Pérez-Hickman va remetre un escrit al consistori anunciant que no hi anava a comparéixer.

També et pot interessar

stats