El jutge Peinado tanca la instrucció i processa Begoña Gómez per quatre delictes
Demana obrir juí oral a la dona del president del govern espanyol pels delictes de tràfic d'influències, corrupció en els negocis, malversació de cabals públics i apropiació indeguda amb relació a la càtedra de Gómez a la Universitat Complutense de Madrid
El jutge Juan Carlos Peinado ha donat per tancada la instrucció de la causa sobre Begoña Gómez i ha demana processar la dona del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, per quatre delictes: tràfic d'influències, corrupció en els negocis, malversació de cabals públics i apropiació indeguda. Considera que hi ha indicis que Gómez va emprar la seua posició per a aconseguir una càtedra a la Universitat Complutense de Madrid, conducta que considera pròpia de "règims absolutistes".
El jutge ha rebutjat prorrogar més la investigació en una resolució en què arxiva les actuacions pel delicte d'intrusisme professional i continua el procediment contra Cristina Álvarez, assessora de Gómez, pels mateixos delictes i contra l'empresari Juan Carlos Barrabés (professor en la càtedra) pels dos primers.
Dona cinc dies a les parts perquè "insten el que consideren oportú respecte de l'obertura del juí oral, formulant el corresponent escrit de conclusions provisionals".
El ministre de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, Félix Bolaños, ha reaccionat amb dures crítiques contra Peinado, que considera que "avergonyix molts ciutadans, jutges i magistrats del nostre país". Segons ha manifestat, té confiança en el fet que "un tribunal imparcial superior" revoque la decisió. "Em crida l'atenció esta resolució", ha subratllat Bolaños "en este cas, on res hi ha, per molt que es regire, perquè res es podrà establir".
((Estem treballant per a ampliar la informació))