Jorge Martínez "Aspar" assegura que la Fórmula 1 estava negociada abans de la creació de Valmor

L'expilot afirma que negociava directament amb Vicente Rambla, i no amb Francisco Camps.

Jorge Martínez "Aspar", a l'eixida del jutjat
Jorge Martínez "Aspar", a l'eixida del jutjat

L'expilot i empresari Jorge Martínez "Aspar" ha assegurat aquest dijous, en la seua declaració com a investigat en les presumptes irregularitats en l'organització del premi de Fórmula 1 a València, que l'organització de l'esdeveniment es va negociar abans que es creara l'empresa Valmor. Fonts coneixedores de la seua declaració afirmen que l'expilot alzireny han explicat que va rebre una telefonada de José Luis Olivas, llavors màxim responsable de Bancaixa, per a oferir-li la incorporació a l'empresa Valmor amb el propòsit d'organitzar la Fórmula 1 a València. Segons ha pogut confirmar À Punt Mèdia, "Aspar" ha declarat davant la magistrada que les negociacions sobre l'organització del gran premi les mantenia amb Vicente Rambla, vicepresident del Consell en aquell moment i conseller d'Hisenda, i no amb el president, Francisco Camps. 

Els investigadors sostenen que Valmor va ser, en realitat, una empresa interposada, creada pocs dies abans de signar el contracte per a l'organització de les proves automobilístiques, i que les negociacions es van fer realment entre la Generalitat i el magnat de la Fórmula 1, Bernie Ecclestone. De fet, el fiscal defensa que "Aspar" sabia que Valmor no podia organitzar la prova perquè no tenia la necessària llicència de la Federació Internacional d'Automobilisme -que sí que la tenia el Circuit de Xest, gestionat per l'empresa pública Circuit del Motor- i que se sabia que qui l'havia d'organitzar en la pràctica era l'esmentada societat pública. 

D'altra banda, "Aspar" ha admés que el primer gran premi, celebrat el 2008, ja va ser deficitari, i que va mantindre una reunió amb Vicente Rambla, per a comunicar-li-ho. En la declaració, ha lamentat que la seua participació en Valmor li suposara importants pèrdues econòmiques.

En acabar la declaració, "Aspar" es mostrava "molt tranquil". "Acabe de declarar, per fi, després de quatre anys, i estic molt content d'haver-ho fet". Han sigut les primeres paraules de l'expilot Jorge Martínez Aspar, en eixir del jutjat d'instrucció número 2 de València, on l'esperaven un fum de periodistes. Dins de la sala, havia respost les preguntes de totes les parts. Això contrasta amb l'actitud dels dos declarants dels dies anteriors: tant Belén Reyero com Nicolás Figueras, de la Societat Projectes Temàtics, només vulgueren contestar a les preguntes dels seus advocats i les de la fiscalia. Tot i això, a la pregunta sobre si havia assenyalat Camps com a responsable últim de l'organització de la Fórmula 1 a València, Aspar ha optat per mantindre silenci. Fins ara, els imputats sí que havien donat el nom de l'expresident del Consell.

Jorge Martínez "Aspar" era accionista directe de Valmor i a través de dues empreses, Box 55 SL i Worldwide Circuit Management, SL. En total, cobrava 100.000 euros l'any per organitzar la competició. A més, són els patrocinis per part de la Generalitat els que s'investiguen ara. Ahir, l'exdirector general de la Societat Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana, Nicolás Figueras, afirmava que l'exconseller d'Economia, Gerardo Camps, li havia ordenat directament patrocinar Box 55, relacionada amb l'Aspar Team. Box 55 SL va rebre una subvenció de 700.000 euros.

Una part de l'informe de la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal de la Policia Nacional (UDEF) al jutjat d'Instrucció fa referència a contractes de patrocini amb Aspar Team. Consten també correus de juny de 2012 sobre la justificació d'aquell patrocini per part del director general de l'empresa Box 55, Facundo García de la Cuadra, i de l'assessor jurídic. Un dels documents adjuntats en els enviaments, amb data de febrer de 2011, s'assenyala que Aspar Team constitueix "el vehicle idoni per a fomentar i contribuir a la projecció nacional i internacional de la Comunitat Valenciana". Com a justificació de la subvenció econòmica, s'obligava a prestacions publicitàries en motos, camions, boxes tant de 125 cc com de Moto 2, d'entre 20.000 i 130.000 euros. Quant a la vestimenta dels pilots Nico Terol i Héctor Faubel, la valoració de la publicitat era de 50.000 euros i per a la de Julián Simón i Xavier Forés, de 130.000.

L'acord establia també la difusió publicitària de la marca turística de la Generalitat Valenciana -per un valor de 50.000 euros- i l'assistència presencial als circuits "fins a un màxim de cinc persones amb dret a passe de Paddock i Hospitality (càtering inclòs), visita a Box i fotos amb els pilots i membres de l'equip", valorat en 10.000 euros. Temps després, la Societat Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana va considerar "complides per les dues parts les obligacions que dimanaven del contracte de patrocini per a la temporada 2010-2011".

També et pot interessar

stats