La Generalitat prohibeix les cremes agrícoles fins al 15 d'octubre
Interior i Agricultura acorden una resolució que suspén des d'aquest dilluns totes les autoritzacions per la situació de sequera i les altes temperatures
La Generalitat ha decidit avançar alguns mesos en el calendari la prohibició de cremes agrícoles. L'incendi declarat aquest diumenge a Tàrbena, que ha devorat quasi 600 hectàrees de massa forestal en un dia i sembla haver tingut aquesta causa, ha fet que el govern valencià moga fitxa i revertisca des d'aquest moment totes les autoritzacions per a cremar les restes generades del treball en el camp fins al juny. Com a norma general, les cremes agrícoles a menys de 500 metres de zones forestals estan prohibides des de l'1 de juny al 15 d'octubre, però les Conselleries d'Interior i Agricultura han emés una resolució que amplia la suspensió a partir d'ara i fins a nova ordre per l'actual escenari meteorològic marcat per la sequera.
El document s'ha signat aquest dilluns i ja s'ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat. "Tenim escassetat de pluja, en algunes zones un 90% menys que l'any passat, i estrés hídric. La vegetació està molt seca perquè la humitat és molt baixa i les temperatures estan sent molt elevades per a l'època de l'any", ha explicat la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, en declaracions als mitjans de comunicació des del centre de comandament avançat instal·lat a Tàrbena per a coordinar les tasques d'extinció del foc.
Una vegada s'active la nova regulació, les cremes agrícoles continuaran prohibides amb caràcter general "tret que canvien les circumstàncies", ha precisat la titular autonòmica de Seguretat i Emergències. Aleshores, si cal, tornarà a adoptar-se "la determinació que corresponga".
Més llegit
-
Dissabte tràgic a les carreteres: quatre morts i quinze ferits en quatre accidents
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Ponts fins a quatre vegades més llargs: la dana obliga a redissenyar-los
-
Mazón presenta Endavant, un pla de reconstrucció postdana amb 339 mesures i 29.000 milions de pressupost
-
Comencen els talls de trànsit nocturns per la rehabilitació de la pista de Silla
-
Calor generalitzada i avís taronja per màximes de 40 graus al litoral i l'interior sud de València
Més vist
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
Últimes operacions per a convertir un barco en vivenda turística a la platja de Sueca (III)
-
29.06.2025 | Informatiu nit
-
29.06.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
29.06.2025 | Informatiu migdia
Més escoltat
-
29.06.2025 | Amunt i avall | Primera Part
-
27.06.2025 | “Una cançoneta i mo n’anem”: homenatge a ABBA
-
29.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
27.06.2025 | “Gran Pantalla”: cinema de neumàtics i gasolina
-
29.06.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana