Felip VI es reunix amb la ministra Robles per a "examinar" la situació de Ceuta "des de la defensa"
El rei es va citar dilluns amb la titular de Defensa i els màxims comandaments militars per a analitzar la crisi de la ciutat autònoma
Felip VI va analitzar este dilluns amb la ministra de Defensa, Margarita Robles, el cap de l’Estat Major de la Defensa, Teodoro López Calderón, i el comandant general de Ceuta, Luís Fernández Herrero, la situació de la ciutat autònoma "des del punt de vista de la defensa". La reunió va transcendir este dimarts a través dels canals oficials de la Casa Reial.
La trobada es va produir arran dels greus incidents registrats a Ceuta i Melilla els passats 30 i 31 de juliol. En aquell moment, el rei va expressar la seua "preocupació i indignació" pels fets i va reclamar mesures que transmeten de manera "unida, clara i determinant" el suport de la resta d’Espanya a les dos ciutats autònomes.
Felip VI i Margarita Robles ja havien coincidit divendres passat a Toledo, en una exposició del Museu de l’Exèrcit sobre la participació espanyola en l’origen i desenvolupament històric dels actuals Estats Units d’Amèrica. A més, els dos tornaran a coincidir divendres que ve a la base naval de Rota, en un acte amb motiu del 25é aniversari dels atemptats de l’11-S.
La Casa Reial i el govern treballen també en la visita de Felip VI a Ceuta, prevista per a les pròximes setmanes. El viatge, anunciat pel president del govern, Pedro Sánchez, encara no té una data concreta i serà històric, ja que serà la primera visita del cap de l’Estat a la ciutat autònoma.