La Generalitat crea l’Agència de Protecció del Territori per a preservar el sòl rural
La línia del Tram de Benidorm a Dénia i la 10 de Metrovalència rebran una inversió important de la Conselleria de Política Territorial perquè estiguen acabades aquesta legislatura.
La nova Agència Valenciana de Protecció del Territori, l’impuls a la línia del tramvia entre Benidorm i Dénia i la 10 de Metrovalència, que unirà el centre amb el barri de Natzaret, són alguns dels projectes més destacats del pròxim any de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat. Almenys, pel que sembla per la inversió que els ha reservat la Generalitat en els pressupostos de 2020, que ascendeixen a 355,65 milions, i que el conseller Arcadi España ha exposat aquesta vesprada en la comissió d’economia de les Corts.
L’Agència Valenciana de Protecció del Territori, a la qual es destinaran diverses partides distribuïdes en diferents capítols del pressupost, s’encarregarà de “protegir el sòl rural, fomentar-ne l’ús racional i de minimitzar l’impacte ambiental en sòl no urbanitzable”, segons ha puntualitzat España. Aquest projecte absorbirà part dels 6,3 milions que s’han reservat per a la política territorial.
Arcadi España ha recalcat la importància de la distribució territorial del pressupost del departament que dirigeix i ha apuntat que més de 187 milions d’euros es distribuiran en projectes repartits pel territori.
El transport urbà i interurbà serà un altre dels pilars del pressupost de la Conselleria d’Obres Públiques i Mobilitat per al pròxim any. Per això, Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) rebrà més de 22 milions d’euros per a la xarxa del Tram i Metrovalència comptarà amb 55,5 milions d’euros. Tot perquè les dues entitats fomenten i milloren les alternatives de transport.
L’avanç de les obres de la línia de metro de Benidorm a Teulada, així com l’espenta a les obres de la línia 10 de metro de València, que anirà fins a Natzaret, també tindran una inversió significativa. El conseller d’Obres Públiques i Mobilitat s’ha compromés que aquestes dues infraestructures entren en funcionament aquesta legislatura.
Un total de 71 milions per al manteniment de la xarxa viària
Per a les iniciatives de mobilitat s’han pressupostat 149 milions el pròxim any, un 5% més dels previstos enguany. D’aquest import, 71 milions es destinaran a la conservació de la xarxa viària. El Baix Segura serà una de les comarques més beneficiades, atés que s’hi invertiran 12 milions: “Hem fet un esforç inversor pels efectes de la DANA, però també per a ampliar una visió de futur quant a la mobilitat i la sostenibilitat” de les comarques del sud.
Al 2020, per primera vegada, la Conselleria ha contemplat una partida per a la redacció de plans de mobilitat comarcal. Arcadi España ha assenyalat que el pressupost de 2020 “no és el millor del món, però és responsable i marca la senda de la sostenibilitat i la competitivitat”. A més, el titular d’Obres Públiques ha indicat que el seu departament “serà proactiu” i demanarà finançament europeu per a ampliar projectes que fomenten la mobilitat sostenible, perquè aquesta és la línia per la qual aposta Europa.