La Generalitat aborda amb representants del taxi i les VTC la nova regulació del sector

La direcció d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat els presentarà el decret que ha elaborat la Conselleria per a ordenar "un servei semblant".

La Generalitat aborda amb representants del taxi i les VTC la nova regulació del sector
La Generalitat aborda amb representants del taxi i les VTC la nova regulació del sector

Representants de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori es reuneixen aquest dimarts amb els portaveus del taxi i dels vehicles de transport amb conductor (VTC) per a donar-los a conéixer les línies bàsiques de l'esborrany de decret del sector que ha elaborat la Conselleria.

Una norma que vol establir unes regles comunes per als dos transports, en considerar que presten un "servei semblant", amb la vista posada en "millorar el servei públic per a la ciutadania", segons ha explicat la titular del departament, María José Salvador, en un comunicat. 

A les 9 del matí, el director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo ha rebut, en primer lloc, els representants de 50 associacions del taxi de tota la Comunitat Valenciana. Les reivindicacions del sector passen per exigir 12 hores de precontractació per als VTC i prohibir que puguen contractar clients a mà alçada. En aquest sentit, volen que els seus conductors treballen des d'una base i no rodar pel carrer, com fa el taxi. 

A les 12 està previst que Domingo reba els representants dels VTC, que defenen posicions en l'extrem contrari als taxistes: la liberalització del sector, flexibilitat en tarifes i horaris, poder circular amb els vehicles pel carril bus i beneficiar-se del mateix règim fiscal que el taxi. 

En previsió d'aquesta regulació, el Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI CV) ha exigit que s'establisca l'obligació legal que el 10% dels vehicles de lloguer amb conductor (VTC) siguen accessibles perquè les persones amb mobilitat reduïda puguen utilitzar el servei en igualtat de condicions.

ERO per a 730 conductors VTC a Catalunya

L'atenció sobre les llicències VTC es trasllada a la Comunitat Valenciana després de les tensions que ha generat la nova regulació de la Generalitat de Catalunya, que obliga a precontractar el servei amb 15 minuts d'antelació. Uber i Cabify, les principals firmes del transport amb conductor, han reaccionat posant fi a la prestació del servei a l'àrea metropolitana de Barcelona. Moove Cars, una altra de les empreses VTC que operava la ciutat acaba de presentar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) i ha suspés els contractes dels seus 730 treballadors de Catalunya.

També et pot interessar