Foment posa en marxa el soterrament de les vies fèrries de Serradora a València

Ribó planteja la possibilitat de modificar el traçat previst per a l'ampliació de la V-21 perquè l’horta no s’hi veja afectada.

Foment posa en marxa el soterrament de les vies fèrries de Serradora a València
Foment posa en marxa el soterrament de les vies fèrries de Serradora a València

El Ministeri de Foment ha posat en marxa un estudi informatiu per a iniciar la redacció del projecte del soterrament de les vies de Serradora.

Així ho ha comunicat el ministre de Foment, José Luis Ábalos, a l’alcalde de València Joan Ribó, en la reunió que tots dos han mantingut a la seu del Ministeri a Madrid, per a tractar la llista d'infraestructures encara pendents a la ciutat.

Ribó ha destacat "l’actitud positiva" que Ábalos ha tingut sobre la necessitat “d’avançar ràpidament” en el projecte que portarà a la prolongació del túnel ferroviari de Serradora i el soterrament des de la cara nord de l'avinguda de França fins al sud del carrer de les Moreres. Segons Ribó, aquesta obra és “fonamental perquè el corredor mediterrani siga una realitat”.

L'alcalde, a més, ha valorat que "el pròxim consell d'administració de la Societat Parc Central se celebrarà a València per a ratificar mitjançant una addenda al conveni el finançament del nou canal d'accés, el túnel passant i l’estació definitiva, de manera que avancem per a buidar de vies la ciutat de València, unint barris encara separats per les platges de vies”.

Ribó ha explicat que l'estudi s’ha encarregat a la consultora pública Ineco i ha celebrat aquest pas perquè València "deixe de ser una ciutat totalment abandonada en terreny ferroviari" i passe a formar part de les "principals" urbs.

Àrea metropolitana i V-21

L’alcalde de València ha traslladat al titular de Foment la necessitat de finançar l'àrea metropolitana. De fet, ha recordat que a l'àrea metropolitana de València li correspon una assignació d’almenys 38 milions d'euros, per a equiparar-se a les subvencions que reben altres àrees com Madrid o Barcelona.

Finalment, ha plantejat  possibilitat de modificar el traçat previst per a l'ampliació de la V-21, "de manera que aconseguim millorar aquesta infraestructura sense haver d'arrasar al seu pas l'horta, d'un valor patrimonial, ambiental i econòmic incalculables".

També et pot interessar