Felipe González afirma que li “repugna” l’autoritarisme que estan demostrant l’esquerra i la dreta
L’expresident socialista afirma a València que “els enfrontaments sense fonament” enterboleixen el debat polític.
Felipe González, expresident del govern espanyol, s’ha mostrat aquest dilluns preocupat per l’autoritarisme que, des del seu punt de vista, demostren les forces polítiques perquè va en detriment de la democràcia. Durant la conferència que ha pronunciat davant l'Assemblea General de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), ha afirmat: "Em repugnen de la mateixa manera l'autoritarisme d'esquerres que de dretes i sempre estaré davant d'aquesta pèrdua del meu espai de llibertat i de desenvolupament de les meues idees".
En opinió de l’expresident del govern, les "desqualificacions" i els "enfrontaments quasi sense fonament" enterboleixen el debat polític. Per això, González anima a abandonar "posicions irredemptistes", que "menyspreen la convivència democràtica".
En aquest sentit, l’expresident ha indicat: "si alguns pretenen tindre tota la raó i que els altres no en tinguem gens, no tornarem a canalitzar el nostre futur en la gran polis de tots per a donar-nos seguretat i previsibilitat en els pròxims 30 anys". I això que, al seu entendre, "el normal" a Espanya és "la incertesa i la fragilitat institucional" i no els 35 anys d'estabilitat que hi ha hagut.
L'expresident del govern espanyol ha insistit en la necessitat de consensos. "Un govern d'escasses minories amb suports externs, que són, diguem-ne, oportunistes” ha de saber que "el país necessita reformes estructurals que no es poden fer amb aquestes estranyes geometries variables que no es posen d'acord".
Més llegit
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
Els senyals de trànsit s'adapten als nous temps
-
Dissabte tràgic a les carreteres: quatre morts i quinze ferits en quatre accidents
-
L’alcaldessa de València, María José Catalá, celebra l’inici d’unes obres “transformadores” en Pérez Galdós i Giorgeta