Feijóo confirma que Mazón dimitirà també com a president del PP valencià
El líder nacional del Partit Popular assenyala que el partit abordarà "en les pròximes setmanes" el relleu orgànic
El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha avançat este dimarts que Carlos Mazón dimitirà també com a president del PP valencià, càrrec que encara continua ostentant. "En el moment en què va presentar la dimissió [com a president de la Generalitat], va notificar-me que havia de deixar la presidència del partit i jo hi estic d'acord", ha assenyalat Feijóo en un acte a Madrid. Segons ha explicat, "en les pròximes setmanes" es durà a terme "el relleu adequat", una vegada es resolga la investidura del probable successor, Juanfran Pérez Llorca.
En declaracions a la premsa després de participar en el Fòrum Metafuturo, el president nacional dels populars ha parlat també sobre les negociacions que manté el seu partit amb Vox per a tancar el suport a Pérez Llorca, que s'estan mantenint "en un clima de respecte", segons ha dit.
D'altra banda, Feijóo s'ha referit a la compareixença de Mazón en la comissió d'investigació de la dana del Congrés este dilluns i ha acusat els diputats de l'esquerra de convertir-la en "un circ". "Açò és una tragèdia, no un circ. I el que vam vore ahir amb diputats d'esquerra va ser un circ", ha valorat. Tal com ha dit, l'actuació d'alguns parlamentaris en l'interrogatori al president de la Generalitat en funcions és "una falta de respecte a les víctimes, als fets i a la veritat". La sessió es va allargar durant vora quatre hores, en què Mazón va defensar l'actuació que va tindre la vesprada del 29-O en afirmar que la falta d'informació va ser la causant de la mort de 229 persones. Va afirmar que res hauria canviat d'haver anat abans al Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi).
A parer de Feijóo, hi ha partits que "continuen centrats en la destrucció i a oblidar-se dels problemes dels ciutadans de la Comunitat Valenciana", mentre que el PP "ha assumit responsabilitats" i continua centrat en la reconstrucció. Mazón, ha agregat, també ha assumit les seues responsabilitats "al màxim nivell", ja que el passat 3 de novembre va presentar la dimissió i ha comparegut tant a les Corts com al Congrés, "donant la cara". Ha deixat en l'aire, això sí, que acudisca a la comissió homòloga del Senat.
A banda de presidir el govern valencià i els càrrecs orgànics dins del PPCV, Mazón és diputat a les Corts. De moment, encara no ha manifestat intencions d'abandonar l'acta parlamentària, de manera que continua aforat i la jutgessa instructora de la causa oberta sobre la dana no el pot citar a declarar com a investigat. L'ha convidat a testificar, això, sí, de manera voluntària, fet que Mazón ha declinat fins ara.