Facebook obliga els partits polítics a registrar-se per a fer publicitat electoral
La iniciativa forma part d'un conjunt de mesures per a augmentar la transparència i evitar ingerències estrangeres en les eleccions.
Facebook obligarà els partits polítics i els candidats que es presenten a les eleccions del 28 d'abril a registrar-se si volen usar la plataforma per a publicitar-se. Si no ho fan, bloquejarà els anuncis.
La iniciativa forma part d'un conjunt de mesures per a augmentar la transparència dels anuncis polítics i evitar ingerències estrangeres de cara a les eleccions europees de maig, però també seran aplicables a les eleccions generals espanyoles. Les restriccions s'alçaran una setmana després dels comicis.
Per a registrar-s'hi, les formacions han de presentar una sèrie de documents i una verificació tècnica de la identitat i de la seua ubicació. A més, els anuncis hauran d'estar etiquetats clarament i hauran d'incloure un avís sobre qui paga la publicació.
Amb aquesta mesura, els usuaris podran accedir a informacions sobre quin és el pressupost de campanya associat a un determinat anunci, quanta gent l'ha vist, i també a dades demogràfiques de l'audiència com ara l’edat, el sexe i la ubicació.
Facebook també ha posat en marxa l’eina "biblioteca d'anuncis", que ja funciona als Estats Units i en altres països, a través de la qual es pot accedir a tots els anuncis classificats com polítics o de temes polítics, accessibles durant set anys.
La companyia busca evitar que es repetisquen les sospites com les que van sorgir al voltant de la victòria de Donald Trump en 2016 als EUA, o el referèndum del Brexit al Regne Unit. Tot i que reconeix que algunes persones "poden intentar esquivar qualsevol sistema", els responsables de la companyia s'han mostrat convençuts que la mesura és "una barrera real" per a algú que utilitza anuncis per a interferir en eleccions des d'un altre país.