Enric Nomdedéu serà jutjat a partir del 12 de gener pel cas dels sobres
El PP demana per a Nomdedéu 6 anys de presó per un presumpte delicte de malversació de cabals públics i un altre de falsedat documental
El secretari autonòmic d'Ocupació, Enric Nomdedéu, serà jutjat a partir del 12 de gener de 2022 pel cas dels sobres, investigat per un presumpte ús irregular del servei postal municipal de l’Ajuntament de Castelló de la Plana per a enviar paperetes electorals en 2014, quan era regidor del consistori. També seran citats en la mateixa investigació l’exvicealcaldesa de Castelló, Ali Brancal i qui era assessor de Compromís, Miquel Torres.
Tot i que al novembre del 2019 la causa va ser sobreseguda a petició de la Fiscalia, que va assenyalar que els fets relatats no eren constitutius de delicte, el Partit Popular va presentar un recurs d'apel·lació davant l'Audiència Provincial. En l’escrit, el PP sol·licitava la continuació del procediment i al·legava que les proves demostrarien la malversació de cabals públics.
L'Audiència de Castelló va estimar el recurs del querellant en considerar que, amb les diligències d'investigació practicades, no és possible descartar la participació dels investigats en els fets il·lícits denunciats, "perquè existeixen suficients indicis racionals de criminalitat per a la seua imputació". El jutjat va considerar que procedia llavors acordar l'obertura del judici oral.
El PP demana 3 anys de presó per a Nomdedéu, Brancal i Torres per un delicte de malversació de cabals públics, així com inhabilitació especial per al càrrec o ocupació pública per un període de 6 anys. A més, sol·licita 3 anys més de presó i inhabilitació especial per un període de 2 anys per al secretari autonòmic d'Ocupació per falsedat documental.
Els tres acusats se sotmetran a un jurat popular, que es constituirà l'11 de gener, segons ha indicat l'Audiència Provincial de Castelló.
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Mascletà en directe del dimecres 18 de març de les Falles 2026 de València
-
Carmen Prades tanca una ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
L'Iran ataca Tel-Aviv per a venjar-se de la mort d’Ali Larijani mentre Israel continua bombardejant Beirut
-
El món faller obri la porta a una tercera sessió de l’Ofrena
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
18.03.2026 | 90 minuts