Díaz anuncia l'ampliació del permís per defunció d’un familiar fins a deu dies
La vicepresidenta segona del govern espanyol avança un nou permís per cures pal·liatives
La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha anunciat este dijous que el Ministeri presentarà una nova norma per a modificar l'Estatut dels Treballadors i ampliar els permisos per defunció d'un familiar fins a deu dies i incorporar un nou permís per cures pal·liatives també de familiars. “Ningú pot anar bé a treballar dos dies després de la defunció d'un pare, d'una mare, d'un fill, d'una filla, d'un amic. Ningú pot fer-ho bé. Ningú”, ha exposat la ministra en un desdejuni informatiu que ha organitzat Europa Press.
La ministra ha assegurat que un dels problemes d'Espanya respecte a la productivitat és que s'obliga la gent a treballar en condicions que no són favorables. “La persona que soterra una mare o que no acudix al treball perquè ha de cuidar el seu fill no és un absentista”, ha exposat.
En este sentit, Díaz ha afirmat que cal parlar d'absentisme a Espanya, però “del de veritat”. “L'absentisme de veritat, clar que és un problema a Espanya”, ha exposat la ministra, que ha indicat que l'impacte públic que té a Espanya és d'un punt i mig del producte interior brut.
Garamendi considera que l'anunci és una "ocurrència"
Les reaccions han arribat des de la patronal i els sindicats. El president de CEOE, Antonio Garamendi, ha afirmat que el Ministeri de Treball no li ha comunicat la seua intenció d'ampliar el permís per defunció d'un familiar fins a deu dies i ho ha qualificat d'"ocurrència".
En declaracions als mitjans de comunicació després de la seua intervenció en un fòrum, el president de la patronal ha incidit en el fet que l'anunci és "un menyspreu total al diàleg social" i ha acusat la ministra de dir-lo "per a la seua carrera electoral".
UGT valora la pretensió i demana negociar la mesura
Per contra, UGT ha valorat l'anunci, però ha demanat negociar-lo. En un comunicat, el sindicat assenyala que esta mesura "constituïx un avanç necessari" en la protecció dels drets laborals i en la conciliació de la vida personal, familiar i laboral.
L'ampliació d'este permís, afig, igualaria Espanya amb la situació que ja existeix als països europeus de l'entorn.
Més llegit
-
L'anestesista de la clínica dental detingut després de la mort d'una xiqueta, acusat de furtar vials en un hospital públic
-
Un accident embossa l'eixida de València per la ronda Nord cap a Paterna i la V-30
-
Ràfegues de vent molt fortes a l'interior, a l'espera de possibles pluges dèbils
-
El nou Consell de Pérez Llorca tindrà tres vicepresidències i eleva Barrachina com a portaveu
-
El Consell de Pérez Llorca es posa en marxa amb la presa de possessió: "No podem perdre un minut"
-
Busquen el camioner que va atropellar un operari de les obres de l’A-7 a Alginet i després va fugir