Desapareix la propaganda política de Twitter

Des de la plataforma de microblòguing consideren que els impactes del missatge polític “s’han de guanyar, no comprar”.

Desapareix la propaganda política de Twitter
Desapareix la propaganda política de Twitter

Ni rastre de la propaganda política pagada en Twitter. Des d’aquest divendres entra en vigor la mesura anunciada per aquesta plataforma de microblòguing de prohibir les publicacions d’aquest tipus.

Twitter considera que “l'abast del missatge polític ha de ser guanyat, no comprat". En aquest sentit, considera que "un missatge polític guanya abast quan la gent decideix seguir un compte o retuitejar. Pagar per a aquest abast elimina aquesta decisió i força missatges altament optimitzats i dirigits a la gent", ha argumentat.

En aquesta línia, la companyia creu que aquesta decisió “no s’ha de posar en risc pels diners" i ha assenyalat que "si bé la publicitat en Internet és increïblement poderosa i molt efectiva per a anunciants comercials, aquest poder implica riscos significatius per a la política, on pot ser que influïsca en vots que afecten la vida de milions de persones".

Jack Dorsey, fundador i director executiu de Twitter, ha explicat que la companyia va considerar detindre només la propaganda de candidats, encara que va rebutjar la idea perquè "es podia evitar". A més, per a Dorsey, no era just “que tots menys els candidats puguen comprar publicitat sobre els assumptes que volen impulsar".

La nova política de la companyia es va publicar fa uns dies, incloses algunes excepcions, com els anuncis per a fomentar el registre de votants, i s’aplica des d’aquest divendres.

També et pot interessar