Decepció en la Generalitat després de la primera reunió sobre el transvasament Tajo-Segura
La directora general de l’Aigua diu que només els han demanat aportar suggeriments per escrit
El Ministeri d'Agricultura ha dut a terme aquest dijous la primera reunió del grup de treball tècnic per a actualitzar les regles del transvasament Tajo-Segura amb totes les autonomies implicades, i la Generalitat no n'ha eixit molt contenta.
María Goreti, directora general de l’Aigua, ha arribat a la reunió amb esperança i tres objectius claus: exigir rigor tècnic, transparència en les dades i, sobretot participació, “que en els últims anys ha sigut una absència inexplicable”, segons ha explicat en declaracions a À Punt.
Però a l’eixida de la reunió, la decepció era evident. Afirma que des del Ministeri han dit a les comunitats que s’han reunit —Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia i Extremadura— que facen aportacions i suggeriments per escrit, destinades a treballar en una revisió de les regles d'explotació del transvasament Tajo-Segura, i que els ha donat quinze dies per a fer-ho. “I en això ha quedat el grup de treball”, ha dit.
Ben diferent ha sigut la cara que ha mostrat la directora general de l’aigua de Castella-la Manxa, Mercedes Echegaray, que ha indicat a À Punt que al transvasament li passa “com quan engreixem, que les costures del vestit acaben rebentant-se un poc”. També ha indicat que estan revisant tota la casuística del tema per a saber de quina forma es pot continuar transvasant o satisfer les necessitats de la conca que cedeix, que és la del Tajo.
Castella-la Manxa deixa clar així que la Comunitat Valenciana i Múrcia han d'aprofitar el recurs de la dessalinització per a pal·liar els problemes de falta d'aigua.
De moment encara no hi ha data per a una pròxima reunió.
Més llegit
-
Yolanda Pastor, alcaldessa d'Oliva: "Si no es fa la presa a la rambla de Gallinera, açò tornarà a passar"
-
L'Elx assalta Vallecas (0-3)
-
Foto de família a Alcoi de les candidatures valencianes del PSOE a les eleleccions generals del 29N
-
Les pluges destrossen desenes de camins agrícoles a Pego i posen en perill la collita de taronges
-
Només 91 dels 31.390 nacionalitzats per la llei de nets revisats acrediten descendir de persones exiliades
-
Horari d'hivern, oratge quasi d'estiu