El Consell de Ministres aprovarà un macrocontracte de 660 milions per a mantindre 11.500 km de vies

L'aprovació permetrà a Adif licitar este contracte dividit en sis lots, corresponent cada un a zones geogràfiques diferents

Imatge d’arxiu de diversos operaris d'Adif treballant en unes vies de tren a Aldaia
Imatge d’arxiu de diversos operaris d'Adif treballant en unes vies de tren a Aldaia / Rober Solsona (Europa Press) 

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible portarà este dimarts al Consell de Ministres un macrocontracte de 660 milions d'euros per a fer les labors de manteniment durant els pròxims quatre anys de les vies i les infraestructures de totes les línies ferroviàries de la xarxa convencional (10.300 quilòmetres) i la xarxa d'ample mètric (1.200 quilòmetres), segons figura en la proposta d'acord a la qual ha tingut accés Europa Press. L'autorització dels ministres a l’acord del departament que encapçala Óscar Puente permetrà a Adif licitar este contracte dividit en sis lots, corresponent cada un a zones geogràfiques diferents.

L'execució del contracte garantirà la disponibilitat i fiabilitat de les línies de ferrocarril per les quals es presten els serveis de mobilitat de proximitat, mitjana i llarga distància convencional i de transport de mercaderies. El motiu és que inclou treballs de manteniment cíclic; és a dir, contínues inspeccions i auscultacions de vies, desviaments, ponts i túnels, així com actuacions de reforç, adequació, substitució d'elements de via o de millora d'infraestructura als punts on les inspeccions determinen.

A més, el contracte adequa els recursos humans i tècnics a l'evolució i la modernització que el Ministeri desenvolupa en el ferrocarril convencional, que inclouen equips de guàrdia d'actuació ràpida davant d'incidències.

D'esta manera, el departament continuaria disposant d'equips i mitjans especialitzats per a afrontar la complexitat tècnica i l'abast que presenten les tasques per a mantindre les vies i infraestructures de tota la xarxa convencional i d'ample mètric.

El contracte de manteniment de la via i les infraestructures se suma a uns altres que Transports, també a través d'Adif, té vigents per a atendre la conservació de la resta d'equips i sistemes que conformen la xarxa ferroviària convencional amb els corresponents equips i maquinària especialitzada, com l'electrificació o els sistemes de senyalització, entre altres.

També et pot interessar

stats