El Consell de Ministres aprova aquest dijous la reforma de pensions via decret
En tot cas, es mostra obert a tramitar-la com a projecte de llei en el Congrés per a poder negociar les esmenes en els diferents grups parlamentaris
El govern preveu aprovar la reforma de les pensions en forma de decret aquest dijous en un Consell de Ministres extraordinari, però després s'ha obert a tramitar-la com a projecte de llei en el Congrés perquè així els diferents grups parlamentaris puguen negociar esmenes en el seu pas parlamentari.
Escrivá va suggerir aquesta possibilitat aquest dimecres durant la seua compareixença davant la comissió del Pacte de Toledo perquè els grups puguen introduir esmenes al text entorn de diferents elements del nou marc de pensions, que ja ha sigut acordat amb la Comissió Europea i els sindicats.
Escrivá també va explicar que el retard en la reforma s'ha degut, principalment, al condicionament de la Comissió Europea del pla de pensions a la concessió de fons europeus. Escrivá assegura que Espanya està sent el primer país en nivell d'execució dels fons Next Generation, cosa que segons el ministre, si bé té els seus avantatges, també té "inconvenients", que tenen a veure precisament amb una major exigència en l'elaboració de la reforma, que servirà de referent per a altres estats membre que accedisquen als fons.
Pel que fa al posicionament dels grups parlamentaris, dos dels socis fonamentals per a la tramitació de la norma, Esquerra Republicana (ERC) i Bildu, han deixat caure el seu vistiplau a la reforma, encara que no han aclarit de manera definitiva la seua posició.
Així, Iñaki Ruiz de Pinedo, d'EH Bildu, ha reconegut que la reforma finalment presentada ha assumit "passos molt importants", que tenen a veure bàsicament amb la no ampliació del període de càlcul de les pensions. No obstant això, també ha advertit el diputat de "deficiències" que esperen poder corregir en el seu pas parlamentari, com és que hi haja pensions que estiguen per davall dels 1.080 euros del Salari Mínim Interprofessional.
Pel que fa a ERC, Jordi Salvador ha apuntat que al seu grup els sona "molt bé" la reforma, perquè entén que és progressiva, de manera que "qui més té, més contribueix". No obstant això, creu que encara "hi ha marge" per a millorar determinats aspectes de la reforma.
D'altra banda, tant el PDeCAT com el PNB han apreciat algunes bones mesures incloses en la reforma, però també han assenyalat alguns punts que no són del seu grat i esperen poder esmenar en la tramitació parlamentària.
Més llegit
-
El nivell de la mar ja ha pujat molt més del que estimaven els models: "Podem vore impactes devastadors"
-
La UV anirà a segona ronda d'eleccions al rectorat amb Gandía i Solanes com a candidats
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Dijous de pluja més general i amb tempestes locals
-
La xarxa troncal d'hidrogen travessarà cent municipis de la Comunitat amb un gasoducte de 400 quilòmetres que connectarà amb Catalunya i Múrcia
-
El govern espanyol desmentix "terminantment" la Casa Blanca i nega que vaja a "cooperar militarment" amb els Estats Units a l'Iran
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia