El Consell demana la dimissió de Morant per la comparació de Feijóo amb Hitler

La ministra nega ara que fera un símil de Feijóo amb Hitler i defensa que va ser un “paral·lelisme” entre les polítiques “xenòfobes i racistes” dels nazis i eixes polítiques a la Comunitat Valenciana

Miguel Barrachina s'ha pronunciat este divendres sobre les declaracions de Diana Morant / À Punt NTC

Les paraules de Diana Morant, secretària general dels socialistes valencians, comparant el camí de Feijóo amb el de Hitler continuen alçant polseguera en el panorama polític. El Consell ha demanat la dimissió de qui és també ministra de Ciència hores després que en el si del PSOE i des de Sumar marcaren distàncies amb ella. “Si Sánchez no és capaç de destituir Morant, que ella presente la dimissió”, afirmava el portaveu del govern valencià, Miguel Barrachina, en la roda de premsa posterior al ple del Consell.

La ministra, per la seua banda, matisava este divendres des d’Elx que el que ella va fer no va ser un “paral·lelisme” amb Hitler i Feijóo, sinó una comparació entre les polítiques “xenòfobes i racistes” dels nazis i eixes mateixes polítiques a la Comunitat Valenciana. Cal recordar que Diana Morant va fer estes manifestacions arran de l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat esta mateixa setmana, que el PP va poder tirar avant amb els vots de Vox.

Diana Morant va dir: “Feijóo està dibuixant una coalició que es pareix cada vegada més a eixos governs criminals com el de Hitler”. La ministra de Ciència es pronunciava en estos termes per a criticar que el PP assumisca els postulats de Vox, entre ells els de la “prioritat nacional” que, en el cas dels comptes de la Generalitat, el PP ha incorporat i que defensa sota el concepte d’arrelament.

Davant la polseguera mediàtica que han alçat les paraules de Morant, que integrants del seu propi partit, com Patxi López, portaveu dels socialistes al Congrés, han qüestionat i que han portat el PP a afirmar que la política de Gandia havia travessat “una línia inacceptable”, la ministra ha matisat este divendres les seues declaracions.

Ha defensat, sense retractar-se del que va dir, que ella no va comparar al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, amb Hitler. Des del seu punt de vista, la ministra va fer "una reflexió" sobre el "paral·lelisme" entre les polítiques "xenòfobes i racistes" dels governs nazis i eixes mateixes polítiques en la Comunitat Valenciana.

“Jo no vaig comparar Feijóo amb Hitler. Dit això, sí que vaig fer una reflexió: els governs nazis van començar també amb polítiques racistes, polítiques xenòfobes i polítiques que deshumanitzaven i que anaven contra els drets humans”, ha precisat la ministra de Ciència.

Morant ha afegit que, "no sent el mateix", el dimecres en la Comunitat Valenciana es va aprovar una llei de pressupostos de la Generalitat que inclou la “prioritat nacional”, "que, efectivament, són polítiques xenòfobes, racistes i també que deshumanitzen i que no estan, sota el nostre criteri, amb els drets humans", ha explicat en un acte en la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

A pesar d’estes matisacions, el conseller Miguel Barrachina creu que algú que ha fet el paral·lelisme amb les polítiques nazis “és incapaç de representar als valencians”, encara que siga des de l’oposició. “Són unes afirmacions que es desqualifiquen per sí soles. Hauria de demanar perdó a les víctimes del nazisme i de Hitler per la banalització i la frivolització de comparar a Hitler amb un president volgut i votat en la Comunitat Valenciana i Espanya, com és Feijóo”, ha indicat en la roda de premsa posterior al ple del Consell.

També et pot interessar

stats