El Consell anuncia la finalització de la L10 per a final de 2021

La Generalitat destinarà 50 milions d’euros per a garantir la seguretat de la xarxa de Metrovalència.

Vies abandonades de l'antiga T2 prop de Nazaret
Vies abandonades de l'antiga T2 prop de Nazaret / Marián Company

L’antiga línia T2, ara anomenada L10, sembla tindre data de finalització després de més de deu anys de retards. El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha visitat aquest dijous els treballs que es duen a terme en el túnel i les estacions de la L10, que unirà el centre de València amb el barri de Natzaret. España ha assegurat que es conclouran les obres de la futura L10 en l’últim trimestre de 2021.

La Generalitat invertirà més de 50 milions d’euros a millorar la seguretat de la xarxa de Metrovalència. El conseller ha defensat que el transport públic continua avançant “tant en mesures de seguretat adoptades per la Covid-19 com en la millora de les infraestructures, com és el cas de les obres de la L10, una línia fonamental per a connectar el centre amb Natzaret i amb la zona d’influència de l’àrea metropolitana, i es completa així la xarxa de Metrovalència”.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) està executant els primers treballs corresponents a la construcció de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram subterrani que té tres estacions: Alacant, Russafa i Amado Granell.

Està previst que el ple del Consell autoritze, en la sessió d’aquest divendres, la licitació per a renovar els equips de via, passos a nivell i desviaments dels trams en superfície de les línies 1, 2 i 3 de Metrovalència, per un import inicial de 40 milions d’euros. FGV també licitarà l’adquisició de peces i manteniment de les unitats de metre que circulen actualment, per un import superior als 12 milions d’euros.

També et pot interessar

stats