El Congrés vota aquest dimecres els objectius de deute dels pressupostos del 2024
El ple serà al Senat, ja que la cambra baixa estarà tancada durant tot gener per la instal·lació de pantalles tàctils noves
La primera sessió plenària del Congrés del 2024 debatrà i votarà dimecres que ve els objectius d'estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions, un primer pas en la tramitació dels pressupostos generals que el PP podria tombar amb la seua majoria absoluta al Senat.
Aquest ple extraordinari —gener és un mes inhàbil a efectes parlamentaris— se celebrarà en la seu del Senat, ja que l'hemicicle del Congrés estarà en obres durant tot el mes per la instal·lació de pantalles tàctils noves en els escons.
Segons han informat fonts parlamentàries, en la mateixa sessió es debatrà l'acord pel qual es remet a les Corts el pla de reequilibri, un full de ruta de la planificació pressupostària per al pròxim trienni.
La votació d'aquests objectius es farà amb els pressupostos del 2023 ja prorrogats perquè l'executiu no ha pogut aprovar un projecte de comptes públics abans de l'1 de gener del 2024 pel calendari electoral i el procés d'investidura posterior.
Ha sigut així per l'article 134 de la Constitució, que determina que si no s'han aprovat els pressupostos abans de l'1 de gener, es consideraran automàticament prorrogats els de l'exercici anterior.
Un dèficit del 3%
La intenció del Ministeri d'Hisenda és aprovar la llei de pressupostos generals de l'Estat (PGE) per a 2024 abans d'abril. Per a això ja té llest el límit de despesa no financera, conegut com a sostre de despesa, del pressupost de l'Estat per al 2024, que s'eleva a 199,1 milions d'euros, un 0,5% més respecte a l'exercici anterior, incloent-hi els fons procedents de la Unió Europea.
En l'última reunió del Consell de Política Fiscal amb les comunitats autònomes, Hisenda va proposar un dèficit del 3% el 2024 per al conjunt de les administracions, del 2,7% el 2025 i del 2,5% el 2026.
En el cas de les autonomies, es va establir un objectiu del 0,1% per a 2024. Per a 2025 i 2026, les comunitats buscaran l'equilibri pressupostari (0%). Per a les entitats locals també es va acordar l'equilibri pressupostari del 2024 al 2026, mentre que per a la Seguretat Social el dèficit es va fixar en un 0,2% per a 2024, en 0,1% per al 2025 i en el 0% per al 2025.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part