El Congrés aprova la proposta de la llei de regulació dels lloguers de temporada

És la segona vegada que se sotmet a votació i esta vegada ha tirat avant gràcies als vots de Junts que anteriorment la va tombar

La diputada e JxCat, Míriam Nogueras i Josep Maria Cruset al Ple del Congrés
La diputada de JxCat, Míriam Nogueras i Josep Maria Cruset en el ple del Congrés

La proposta de la llei destinada a combatre l’ús fraudulent dels contractes de lloguer temporal i les habitacions tira avant gràcies als 176 vots a favor que s’han emés al Congrés.

Sumar, ERC, Bildu, Podem i BNG, han fet que la llei torne a debatre's després que s’hagen pactat algunes modificacions tècniques d’estos grups, els promotors, amb Junts, que també ha votat a favor esta vegada, però que fa tres mesos en va impedir la tramitació.

L’actual ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy ha celebrat en un tuit en la xarxa social X l’aprovació, i ha agraït la fermesa dels grups per a tirar-la avant.

La proposició de llei que impulsa l'esquerra suposa una reforma de la llei de lloguers urbans, LAU, per a incloure en el seu àmbit d'aplicació els lloguers temporals i d'habitacions. El text proposat estableix, entre altres novetats, que si un lloguer temporal dura més de nou mesos o encadena més de dos contractes consecutius, el primer s'entendrà subscrit com un contracte.

També et pot interessar

stats